Media & Advertising

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business MAGAZIN

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

05.02.2018, 00:05 206

♦ „Miza pe miliardele din aburi“ este materialul de pe coperta Business MAGAZIN din această săptămână. Într-un mediu tot mai alert şi marcat de fenomene disruptive, inovaţia este o condiţie esenţială nu numai pentru evoluţia afacerilor, ci chiar pentru existenţa acestora. Ce înseamnă produsele de ultimă generaţie în domeniul tutunului în strategia pe termen lung, ce rol joacă România în portofoliul grupului povesteşte Asli Ertonguc, director de marketing South Central Europe Area la British American Tobacco, cel mai mare producător de ţigarete de pe plan local.

Cotă de piaţă de 55% pe plan local; 2.390 de angajaţi în România, de două ori mai mult decât în 2012; investiţii de 310 mil. euro în fabrica de la Ploieşti, a doua cea mai mare din Europa a grupului; 60% din producţia locală merge la export în 45 de ţări - sunt doar câteva din reperele British American Tobacco în România, companie care este cea mai mare din domeniul industriei bunurilor de larg consum. BAT a avut în 2016 o cifră de afaceri de 1,9 mld. euro, în creştere faţă de 2015 (1,7 mld. euro). La nivel mondial, conform Statista, compania are o cotă de piaţă de 10,7%; competitorii săi de pe plan local au, tot la nivel global, 14,6% (Philip Morris) şi 8,9% (JTI). Pe piaţa locală însă, alocarea cotelor de piaţă nu este similară cu modelele din alte ţări.

♦ Să reuşeşti să majorezi businessul pe care îl conduci de două ori şi jumătate, până la pragul de un miliard de euro, să inaugurezi peste 400 de magazine şi să coordonezi o echipă de 13.000 de oameni sună ca visul oricărui manager. Pentru Daniel Cîrstea, executivul român care conduce operaţiunile retailerului Profi, visul a devenit realitate. După trei ani de mandat. Iar planurile sale nu se opresc aici, conform Business MAGAZIN.

♦ În Europa, a început numărătoarea inversă spre un punct care va schimba complet piaţa energiei. Atunci când producţia de electricitate pe cont propriu şi costurile asociate stocării acesteia vor ajunge la acelaşi nivel cu energia distribuită prin reţea, puterea marilor monopoluri va intra într-un declin ireversibil. Specialiştii din piaţă spun că această schimbare majoră ar putea avea loc în 2022. Cum în energie nu există planuri, investiţii sau schimbări pe termen scurt, 2022 poate fi considerat deja „mâine“, arată un articol din această săptămână în Business MAGAZIN. Ioana Mihai - Andrei

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO