Media & Advertising

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Matei

20.05.2019, 00:04 107

♦ De la o unitate deschisă în anul 2015 în Bucureşti, lanţul de cafenele 5 To Go s-a extins până anul trecut până la 95 de unităţi, răspândite în toată ţara. Veniturile grupului 5 To Go au evoluat direct proporţional cu numărul celor 6,5 milioane pahare de cafea vândute: 5,5 milioane de euro anul trecut, cu previziunea unei cifre de afaceri de 8 milioane de euro pentru anul în curs.

Potrivit lui Radu Savopol, brandul lansat de el a ajuns astfel să fie cel mai răspândit brand local de cafenele din Europa, iar planurile lui vizează atingerea unui număr de 150 de cafenele până la finalul anului şi de 300 în următorii doi ani. Pe termen lung însă, Radu Savopol vrea să facă din compania dezvoltată de el şi de partenerul său de afaceri, Lucian Bădilă, „un brand regional“. Cum şi-a propus să atingă acest obiectiv?

♦ Britanicul Dominic Bruynseels, care are o carieră bancară de aproximativ patru decenii, anunţa încă de la preluarea mandatului de şef al First Bank intenţia de a face „banking în stil american“ şi de a dinamiza piaţa locală. Care sunt planurile sale actuale în acest sens?

♦ Dezvoltatorii au în construcţie sau „pe machete“ peste 1 milion de metri pătraţi de birouri a căror finalizare este programată în perioada 2019-2022. Suprafaţa este suficientă pentru a găzdui încă cel puţin 100.000 de corporatişti. Care sunt cele mai noi proiecte de birouri care prind contur în Bucureşti?

♦ Rusia are 100 de miliardari, însă mai mult de o treime dintre ruşi nu îşi permit să-şi cumpere două perechi de încălţăminte pe an. Cum este posibil ca în ţara oligarhilor miliardari o treime din populaţie să nu aibă cu ce să se încalţe? Cheltuielile Rusiei cu apărarea au un rol în această ecuaţie.

♦ Proiectul Libris.ro a luat naştere în 2009, având ca punct de plecare librăria Şt.O.Iosif, de pe strada mureşenilor din centrul Braşovului. Online-ul reprezenta, atunci, doar 10% din totalul vânzărilor; un deceniu mai târziu, vânzările online au ajuns la o pondere de 95%, iar cifra de afaceri a crescut de opt ori. Care este povestea afacerii cu cărţi înfiinţată în plină criză? 

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO