Media & Advertising

Chetuielile cu publicitatea au crescut la nivel global

 Chetuielile cu publicitatea au crescut la nivel global cu 2,4% în T2, până la 139 mld. dolari

Autor: Andreea Mindrila

15.10.2012, 11:30 196

Cheltuielile globale cu publicitatea au fost în trimestrul doi al acestui an de 139 miliarde dolari, în creştere cu 2,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, potrivit raportului trimestrial Global AdView Pulse realizat de compania de cercetare Nielsen.

Pe pieţele emergente s-au înregistrat cele mai semnificative majorări ale cheltuielilor pentru publicitate. Astfel, comparativ cu T2 din 2011, Orientul Mijlociu şi Africa au avut creşteri de 19,6%, iar America Latină de 4,9%. În acest context, în care cheltuielile de publicitate sunt în ascensiune la nivel global, Europa este singura regiune în care bugetele alocate pentru advertising se reduc de la an la an. Deşi companiile din Marea Britanie, Turcia şi Norvegia au alocat sume mai mari pentru marketing şi comunicare în perioada aprilie-iunie, cheltuielile din Grecia, Olanda şi Potrugalia au scăzut considerabil, ceea ce a condus la un declin de 3,8%.

Avansul de 2,9% din regiunea Asia - Pacific a fost rezultatul unor creşteri semnificative în ţări precum Filipine, Indonezia şi Hong-Kong, contrabalansate de reducerea bugetelor alocate în Australia şi Coreea de Sud. În Statele Unite cheltuielile cu publicitatea au crescut cu 2,4%, în timp ce în Canada au scăzut cu 2%.

În raportul realizat de Nielsen sunt măsurate cheltuielile cu publicitatea pentru televiziune, presă scrisă (ziare, reviste), publicitate outdoor, difuzări cinema, precum şi cheltuielile cu publicitatea pe Internet.

În primele şase luni ale acestui an cheltuielile totale cu publicitatea au fost de 266 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO