Media & Advertising

Cum au ajuns să fuzioneze agenţiile de publicitate Scala JWT şi Cohn&Jansen

Autor: Adriana Rosoga

14.10.2010, 23:05 110

Agenţiile de publicitate Scala JWT şi Cohn&Jansen au decissă fuzioneze într-o nouă companie care se va numi Cohn&JansenJWT şi să-şi unească resursele pentru a face faţă recesiunii carese simte în fiecare birou sau afacere, aceasta fiind singura mutarede acest gen pe piaţa locală de publicitate.

Discuţiile între acţionarii celor două companii, Petra Hoyos(Scala JWT) şi Andrei Cohn, Cristina Jansen şi Peter Jansen(Cohn&Jansen), au început în urmă cu câteva luni, scopul fiindde consolidare a afacerilor.

"JWT (una dintre cele mai mari reţele internaţionale depublicitate - n.red.) este o reţea puternică din punct de vederecreativ (peste 40 de premii la Cannes anul acesta), iar noi nedorim să fim la fel de competitivi la nivel local. Cohn&Jansen,cu reputaţia sa creativă, a fost alegerea firească, mai ales că necunoşteam şi am mai lucrat împreună în Scala JWT. Totul a începutca o discuţie între prieteni, cu câteva luni în urmă. Am realizatcu toţii oportunitatea din spatele acestei fuziuni şi am decis sămergem mai departe", spune Petra Hoyos, cea care a pus bazele ScalaJWT în 1996.

Noua agenţie va avea 50 de angajaţi, iar cifra de afacerireunită a celor două companii, care provine exclusiv din fee-urile(comisioanele - n. red.) de agenţie, este de 1,8 mil. euro.

Scala JWT a trecut prin schimbări profunde în ultimii doi ani,atât la nivel de management, cât şi în ceea ce priveşte clienţii.Agenţia a pierdut anul trecut câţiva clienţi importanţi: Bancpost,client pe care îl avea de şase ani de zile, şi brandurile Joe, Lionşi Nesquick din portofoliul companiei Nestlé, iar în acest an s-adespărţit de contul de retail communication al Vodafone, unuldintre clienţii tradiţionali ai Scala JWT, care în urma unui pitchlocal a trecut la Grey.

"Am pierdut clienţi, dar am şi câştigat unul important - Bunge.A câştiga şi a pierde clienţi ţine, până la urmă, de naturabusinessului în care suntem. Decizia de a crea o agenţie maiputernică şi care îmbină competenţele celor două agenţii caretocmai au fuzionat are la bază nevoia noastră de a ne reinventa cabusiness", explică Petra Hoyos.

Scala JWT a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,1mil. euro, în scădere cu 48%, şi un profit de 200.000 de euro.Cohn&Jansen, agenţie înfiinţată în urmă cu zece ani de AndreiCohn şi Cristina Jansen (ex-Scala JWT) a încheiat anul trecut cu ocifră de afaceri de 830.000 de euro şi un profit de 15.000 de euroşi are 17 angajaţi. "Ne dorim să ne păstrăm spiritul unei agenţiiindependente care să opereze pe mai mulţi clienţi. Vom păstra modulîn care lucrăm, aceasta este de fapt cea mai mare provocare pentrumine, chiar în aceste condiţii de creştere brutală", spune AndreiCohn. Agenţia vine cu un portofoliu de clienţi format din Kraft,GarantiBank, Avon, Mega Image, Nissan, Valvis Holding (Sâmbureşti,Aqua Carpatica). "Unul dintre motivele pentru care am fuzionat esteşi faptul că Scala este afiliată la reţeaua JWT, care oferă pelângă clienţii de reţea şi resurse importante la care ai acces",explică Cohn.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO