Media & Advertising

Diana Gheorghe, Rompatent Design: Ce faci atunci când ai creat identitatea unui produs, iar apoi descoperi că aceasta este asemănătoare cu una deja înregistrată?

Diana Gheorghe, Rompatent Design: Ce faci atunci când ai...
02.08.2021, 12:47 245

Autor: Diana Gheorghe, marketing manager în cadrul agenţiei de proprietate industriala Rompatent Design

Activând în domeniul proprietăţii industriale de mai bine de 10 ani, ne lovim deseori de cazuri în care companiile au creat identitatea unui nou produs si mai apoi descoperă că aceasta este asemănătoare cu una deja  înregistrată.

Brand Alert, instrumentul de marketing dezvoltat de agenţia de proprietate industrială Rompatent Design, aduce o perspectivă nouă companiilor ştiind astfel ce strategie să dezvolte pentru portofoliul de produse proprii.

Specialiştii pot înţelege necesitatea acestui instrument de marketing numai în momentul în care realizează importanţa şi beneficiile sale.

Cui îi este adresat?

Serviciul este gândit să vină în ajutorul companiilor active care înregistrează mărci constant. Acestea vor fi interesate să afle ceea ce urmează să se lanseze pe piaţă şi se vor asigura astfel că nu există niciun risc de confuzie cu produsele la care lucrează în acel moment. Totodată, este un instrument util tuturor companiilor care vor să cunoască piaţă pe care activează, indiferent de industrie.

Cu alte cuvinte, instrumentul de marketing dezvoltat de Rompatent Design analizează partea inovativă a companiilor din orice domeniul de activitate.

Ce oferă Brand Alert?

♦ livrează specialiştilor în marketing mărcile pe care le depun concurenţii din segmentul lor de piaţă sub forma unui raport, într-o unitate de timp;

♦ directorii de dezvoltare şi profesioniştii din departamentul de marketing vor şti ce mărci au depus concurenţii şi implicit ce produse noi vor lansa pe piaţă în următoarea perioadă;

♦ noii concurenţi aparăruţi în industrie;

♦ o privire de ansamblu asupra pieţei, fiind posibilă analiză dinamicii pe un anume segment de business;

♦ conturează trendului pieţei într-un interval de timp, identificând noi direcţii în care competitorii se îndreaptă.

Spre exemplu, un concurent înregistrează o marcă dedicată seniorilor, deşi până în acel moment consumatorii vizaţi erau adolescenţii. Astfel, este posibilă determinarea noilor segmente de client vizate de concurenţă.

Ce aduce acest nou instrument de marketing?

În primul rând, siguranţă în afaceri. Informaţiile cu privire la piaţa pe care o companie activează sunt cele mai preţioase, deoarece pot influenţa strategia pe termen lung. Profesioniştii din marketing vor putea creiona planul pe baza informaţiilor primite, ghidându-se după trendurile şi dinamica pieţei.

În acelaşi timp, resurse importante vor fi economisite – timpul de studiu al pieţei şi companiilor prezente în industria de interes va fi redus semnificativ. Drept urmare, specialiştii în marketing vor rămâne focusaţi pentru restul task-urilor din departament.

Cel mai important, riscul de a lansa produse sau servicii sub denumiri deja alese de concurenţă că marca înregistrată este eliminat complet. Nu vor fi cheltuiţi bani pentru a construi o identitate vizuală nouă, astfel economisindu-se resurse importante: timpul şi bugetele alocate lansării de noi produse destinate eşecului.

 

Material realizat de Diana Gheorghe, marketing manager în cadrul agenţiei de proprietate industriala Rompatent Design

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO