Piaţa de publicitate din România ar putea creşte cu aproape 4% anul acesta după ce în 2013 a înregistrat un declin faţă de anul precedent, stabilindu-se la valoarea de 288 de milioane de euro, este de părere Mirel Pleşca, director financiar la Ogilvy la ZF Live.
„Piaţa de publicitate este foarte jos comparativ cu alte ţări din UE, din cauza cotei mari de piaţă deţinută de TV. Este nevoie de o creştere de 5 ori a pieţei de advertising din România pentru a atinge cel puţin nivelul Poloniei“, a declarat Pleşca.
În România, ponderea cheltuielilor cu publicitatea în totalul cheltuielilor unei companii se situează între 3 şi 5%.
Pleşca a menţionat că una dintre principalele cauze ale nivelului scăzut al pieţei de publicitate din România este numărul mare de staţii TV, care refuză să se consolideze. „Există o fragmentare la nivelul pieţei. Sunt multe staţii TV mici sau agenţii de publicitate locale care operează cu preţuri reduse, ceea ce trage întreaga piaţă în jos“, a mai spus Pleşca.