Media & Advertising

Dispozitivele mobile iau cea mai mare cotă din accesarea internetului şi din publicitate. Publicitatea pe mobil o va depăşi pe cea pe desktop în 2017

Dispozitivele mobile iau cea mai mare cotă din accesarea...

Autor: Mediafax

31.10.2016, 16:27 85

Rata de utilizare a internetului mobil a crescut de la 40% în 2012 la 68% în 2016 şi va ajunge la 79% în 2018, arată un comunicat al agenţiei de comuncare media Zenith Romania.

Ţările cu cel mai ridicat nivel al consumului de internet mobil sunt în Europa de Vest, Asia şi America de Nord. În Spania mobilul va deţine în acest an o cotă de 85% din utilizarea internetului, Hong Kong plasându-se pe locul al doilea (79%) iar China pe locul al treilea (76%). Urmează SUA (74%) şi Italia şi India, cu 73%,

Creşterea utilizării internetului mobil este determinată de rapiditatea răspândirii dispozitivelor mobile: în 2012 doar 23% din consumatorii de pe cele 60 de pieţe vizate de raportul Zenith aveau un smartphone, şi doar 4% aveau o tabletă. În 2016 smatphone-ul a atins 56% şi va urca la 63% pînă în 2018.

Zenith estimează că publicitatea pe mobil va depăşi publicitatea pe desktop în 2017, iar cota sa din totalul consumului de publicitate pe internet la nivel global va creşte de la 44% în acest an până la 52%. Până în 2018 cota va creşte la 60%, iar cheltuielile de publicitate în zona dispozitivelor mobile vor totaliza 134 miliarde dolari, mai mult decât consumul de publicitate cumulat din print, cinema şi publicitate outdoor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO