Media & Advertising

Google News s-a închis în Spania

Google News s-a închis în Spania

Autor: Florin Badescu

11.12.2014, 15:18 218

"Este important de subliniat că, în ciuda suspendării serviciului Google News, accesul la informaţie pe internet va rămâne garantat, întrucât utilizatorul poate să acceadă fie direct, prin intermediul site-urile mass-media, fie prin indexările lor pe motoarele de căutare şi pe ceilalţi agregatori de conţinuturi informative", a declarat Ministerul Culturii din Spania într-un comunicat de presă, citat de AFP.

Ministerul Culturii din Spania consideră că anunţul făcut de grupul Google "răspunde unei decizii antreprenoriale".

Supranumită "taxa Google", deşi ea ar putea să vizeze şi Yahoo News şi alte portaluri care citează pasaje din diverse conţinuturi media, decizia spaniolă este inclusă într-un proiect de reformare a legislaţiei din domeniul proprietăţii intelectuale, adoptat la sfârşitul lunii octombrie, care va intra în vigoare la 1 ianuarie.

Potrivit acestei legi, companiile media "nu vor putea să renunţe la dreptul" de a "percepe o compensaţie" în schimbul dreptului ca întregul lor conţinut sau o parte din acesta să fie preluat de un site agregator.

"În mod trist, ca o consecinţă a unei noi legi spaniole, va trebui să închidem în curând Google News în Spania", a declarat Richard Gingras, directorul Google News, într-un mesaj publicat pe unul dintre blogurile oficiale ale grupului american.

"Această nouă legislaţie obligă fiecare publicaţie spaniolă să fie plătită de servicii precum Google News, atunci când aceste servicii publică chiar şi pasaje foarte mici. Întrucât Google News nu câştigă bani (pentru că nu publicăm reclame pe site), această nouă abordare pur şi simplu nu este sustenabilă", a adăugat el.

Închiderea serviciului Google News în Spania nu reprezintă o surpriză, în contextul în care Google anunţase deja că va proceda astfel, încă din timpul discutării noii proceduri legislative.

Grupul american anunţase în acea perioadă că site-urile sale ajută editorii de presă să îşi crească audienţa. Google a reafirmat acest argument şi miercuri.

Google este criticat de editorii de presă din mai multe ţări europene, care îl acuză că abuzează de poziţia sa dominantă şi îi cer să plătească pentru a putea să le folosească conţinuturile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO