Media & Advertising

GroupM: Marketingul susţinut de inteligenţă artificială ar putea atinge 1,3 trilioane de dolari în următorii 10 ani, adică peste 90% din investiţia totală în publicitate

Victor Rotariu, Head of Strategy&Insights la GroupM România

Victor Rotariu, Head of Strategy&Insights la GroupM România

Autor: Cristina Bellu

11.04.2022, 11:06 78

Publicitatea susţinută de inteligenţa artificială (AI) ar putea ajunge la 1,3 trilioane de dolari în următorii zece ani, adică peste 90% din investiţia totală în publicitate, arată un raport al GroupM, principalul jucător din piaţa globală de media.

În acest moment, marketingul bazat pe AI înseamnă 370 miliarde de dolari, adică 45% din publicitatea globală, şi este în continuă creştere.

“Inteligenţa Artificială din publicitatea viitorului va face posibilă şi eficientă personalizarea. Mesajele şi targetarea vor fi personalizate într-un mod care va respecta drepturile de proprietate ale utilizatorilor asupra datelor personale”, notează raportul companiei.

Potrivit acestuia, pe viitor specialiştii se aşteaptă ca mediile OOH şi TV să devină semnificativ mai digitalizate si implicit să se bazeze mai mult pe AI.

În paralel, aşteptările consumatorilor se vor schimba şi ele. Astfel, vor fi apreciate mesajele de marketing relevante, personalizate, care nu întrerup şi care simplifică deciziile zilnice.

“Bineînţeles, aceste aşteptări nu se vor concretiza întotdeauna. Brandurile si platformele care vor reuşi să le îndeplinească se vor bucura de un avantaj în ceea ce priveşte atenţia, preferinţa şi loialitatea consumatorilor”, spun specialiştii companiei.

Ei consideră că prin folosirea AI va fi nu doar posibil, ci şi eficient să furnizezi fiecărui individ un mesaj, o ofertă sau chiar un produs personalizat. În unele cazuri, puterea va duce la „ecosisteme închise”, unde toate datele consumatorilor vor putea fi agregate şi analizate de către companii. În alte cazuri, consumatorii vor fi cei care vor avea controlul şi vor putea să elimine mesaje şi sugestii de produse care nu îi interesează. Ar putea chiar să aibă opţiunea de a modifica produsele în sine şi a le adapta propriilor nevoi.

În acest context, Victor Rotariu, Head of Strategy&Insights la GroupM România, face mai multe recomandări pe care companiile ar trebui să le aplice acum pentru a obţine beneficiile şi a pentru a evita riscurile asociate cu transformarea publicităţii prin Inteligenta Artificială.

Printre acestea se regăsesc: folosirea de către companii a uneltelor de planificare media bazate pe AI pentru a se adapta schimbărilor de comportament media; reexaminarea obiectivelor, ţinând cont de scăderea reachului TV şi de adresabilitatea crescută; pregătirea pentru schimbări organizaţionale; extinderea perspectivei în afara graniţelor sectorului de activitate precum şi evaluarea felului în care compania poate contribui la crearea AI responsabile şi etice, luând în calcul securitatea şi responsabilitatea în algoritmi, transparenţa deciziilor Inteligenţei Artificiale.

GroupM este liderul global de management al investiţiilor în media, care gestionează peste 60 miliarde dolari în investiţii anuale de media, prin intermediul agenţiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX şi Xaxis.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO