Media & Advertising

IKEA a utilizat grafica 3D pentru realizarea noului catalog, care va fi tipărit în peste 200 milioane de exemplare

IKEA a utilizat grafica 3D pentru realizarea noului catalog, care va fi tipărit în peste 200 milioane de exemplare

Autor: Andreea Mindrila

23.08.2012, 19:42 295

Noul catalog al retailer-ului suedez de mobilă şi decoraţiuni interioare IKEA este o colecţie de pixeli şi imagini realizate pe calculator prin intermediul tehnologiei 3D, scrie The Wall Street Journal.

Decenii întregi retailerul a cheltuit mai mult de două treimi din bugetul de marketing pentru a construi şi a amenaja spaţii interioare pe care fotografii să le pozeze pentru ca imaginile să fie folosite în cataloagele IKEA. În încercarea de a reduce costurile şi de a spori productivitatea, compania privată s-a orientat către grafica 3D pentru a umple cele 324 de pagini ale catalogului său.

În acest an, 12% din conţinutul catalogului, broşurilor şi din conţinutul web a fost realizat prin intermediul graficii 3D, urmând ca anul viitor acest procent să crească la 25%.

IKEA intenţionează să publice anul acesta 208 milioane de cataloage, mai mult decât dublul numărului de Biblii estimat a se tipări. Catalogul va avea 62 de versiuni diferite, fiind realizat pentru 43 de ţări.

"Este o modalitate simplă de a economisi bani. Nu va mai trebui să aruncăm bucătării întregi după terminarea şedinţelor foto", spune Anneli Sjogren, director de fotografie al IKEA.

Retailerul nu dezvăluie câţi bani va economisi în acest mod, dar compania are o strategie agresivă de menţinere a unor preţuri scăzute. IKEA a tăiat preţurile în ultimul deceniu în medie cu 2%-3% pe an, păstrându-şi strategia de expansiune şi reuşind să obţină profituri mai mari.

Anul trecut compania a înregistrat un venit de 22.641 euro pe angajat, cu 10% mai mare decât în 2009.

Realizarea unui catalog este o activitate complexă, perioada medie de la crearea conceptului până la produsul finit fiind de zece luni. Până acum câţiva ani, IKEA se baza în întregime pe studioul foto pentru realizarea catalogului. Studioul retailer-ului este unul dintre cele mai mari din Europa, având o suprafaţă de 94.000 mp şi 285de fotografi, designeri de interior, tâmplari şi alţi oameni care lucrează full time pentru şedinţele foto.

"La o fotografie realizată într-un spaţiu real, eşti constrâns de cei patru pereţi", spune Sjogren care precizează că studioul rămâne fără spaţiu pentru amenajarea camerelor. "O bucătărie trebuie construită într-o săptămână sau două şi apoi demolată săptămână următoare pentru a face loc pentru sedinţa foto a unui dormitor".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO