Media & Advertising

Lowe ne intreaba cand am citit ultima data

27.08.2004, 00:00 22

Campania "Citeste o carte!", realizata de Lowe, spera sa ajunga la cat mai multi dintre cei care aveau obiceiul sa citeasca si care, in ritmul alert al vietii de zi cu zi, si-au adunat teanc cartile pe noptiera. "?Citeste o carte!? este unul din acele rare proiecte in care nu mai trebuie sa te pui in locul targetului pentru ca targetul esti chiar tu.Asta pentru ca, la intrebarea ?Care e ultima carte pe care ai citit-o??, dupa ce cauti in minte printre ziare, reviste, site-uri si o carte de specialitate, vezi ca raspunsul tau incepe cu un aaa... lung", Diana Angelescu, copywriter.


Campania este sustinuta de Ministerul Culturii si Cultelor, iar agentia de media Initiative Romania a fundamentat demersul pentru cooptarea partenerilor din presa scrisa. Cinci publicatii - cotidianele Cotidianul, Jurnalul National, Romania Libera si Ziua si ghidul saptamanal de divertisment B-24-FUN - au contribuit pro bono la concretizarea planului media al campaniei "Citeste o carte".


"Layout-ul a fost conceput in asa fel incat privitorul sa cada in capcana cititului. stirea de senzatie din titlu te motiva sa citesti mai mult. De aceea am inventat un body copy care nu este altceva decat un fragment din carte. Pe care l-am citit cu aceeasi placere la fiecare verificare a machetelor trimise la tipar", Octavian Giosanu, Art. Celor care au contribuit pro bono la acest proiect li se alatura fotograful Cosmin Bumbut, care a oferit agentiei dreptul de a utiliza fotografia machetei "Anna Karenina".


"Campania asta este atipica. Mai intai, pentru ca nu este semnata nici de Ministerul Culturii, nici de Lowe, nici de altcineva. Am hotarat sa ii dam mesajului toate sansele de a fi receptat cu mintea deschisa: nu pare a fi publicitate, nu iti spune cineva ce sa faci. In al doilea rand, pentru ca ziarele ne indeamna, din paginile lor, sa gasim si in alte parti lucruri care sa ne merite timpul. si nu oriunde, ci in carti. Si nu orice, ci chiar acele lucruri pe care le cautam in ziare! Este ironic, reconfortant sau, ca sa folosesc jargonul, ?appetizing? sa experimentezi asemenea devieri", spune Daniel Gavrila, managing director Lowe.


Machetele de presa "Anna Karenina", "Lolita" si "Alchimistul" au inceput sa apara in publicatiile participante la jumatatea lunii august, campania urmand sa continue pana la jumatatea lunii septembrie. Echipa Lowe care a realizat campania este formata din Diana Angelescu (Copy), Octavian Giosanu (Art), Amelia Tue si Luana Bocai (Client Service).
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO