Media & Advertising

Mercury360: În 2021, 40% dintre promoţiile din retail au fost pentru băuturi alcoolice, urmate de produsele de îngrijire personală

Mercury360: În 2021, 40% dintre promoţiile din retail...

Autor: Roxana Rosu

30.08.2022, 14:46 89

Aproximativ 40% dintre promoţiile desfăşurate de branduri în retail în 2021 au vizat categoria de băuturi alcoolice, urmată de cea a produselor de îngrijire personală (17%), lactate şi produse congelate (15%), respectiv snackuri şi cafea (14%), arată un raport realizat de compania de comunicare şi servicii de marketing Mercury360, privind comunicarea brandurilor în retail.

Acelaşi raport arată că situaţia este diferită dacă vorbim în cazul materialelor de comunicare: un sfert dintre acestea au vizat categoria de snack-uri şi cafea, 22% băuturile alcoolice, 16% au fost pentru produse de îngrijire personală, iar 15% pentru lactate şi produse congelate.

Perioada iunie-iulie 2021 s-a dovedit a fi cea mai aglomerată în acţiuni promoţionale, după ridicarea restricţiilor determinate de pandemie, pe când intervalul august-septembrie a fost cel mai liniştit.

Cele mai frecvente metode de promovare au fost promo packurile (aproape jumătate din total), urmate de promoţiile naţionale (NCP, 26%).

În ceea ce priveşte acţiunile de comunicare, perioadele cele mai aglomerate au fost în iunie şi aprilie.

„2021 a fost anul în care comunicarea în retail a  început să revină în atenţia comunicatorilor după pauza pandemică în care atât consumatorii, cât şi brandurile au fost mult mai concentraţi pe digital. 2022 pare a fi anul în care lucrurile revin la nivelul anterior pandemiei, din punct de vedere al volumului de campanii, însă este esenţial ca, indiferent cum va fi 2023, să nu ne oprim din comunicarea brandurilor în retail. Ne aşteptăm la o perioadă complicată din punct de vedere economic , nu ştim ce ne aduc lunile următoare, dar ştim că vor avea de câştigat pe termen lung clienţii care nu opresc activităţile de comunicare la punctele de vânzare şi rămân aproape de consumatori, chiar şi în vremuri grele”, completează Cristian Negrea, Shopper Activation Director Mercury360.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO