Media & Advertising

Pro TV SA, afaceri de 43,5 milioane dolari în T2

28.07.2010, 13:29 20

Compania Pro TV SA, liderul pieţei de televiziune din Româniaprin canalele Pro TV, Acasa, ProCinema, Sport.ro, Pro TVInternaţional şi MTV, a înregistrat în trimestrul al doilea o cifrăde afaceri de 43,5 milioane dolari, faţă de 48,5 milioane dolari,în perioada similară a anului trecut.

Per total, în semestrul întâi afacerile au fost de 80,1 milioanedolari, în scădere cu 4 milioane dolari faţă de semestrul întâi din2009.

Profitul operaţional înainte de includerea costurilor dedepreciere sau amortizare (OIBDA) al companiei a fost de 10,7milioane dolari în trimestul 2 din 2010 faţă de 19,2 milioanedolari, în aceeaşi perioadă din 2009.

La şase luni, profitul operaţional a fost de 15,2 milioanedolari, în scădere de la 29 milioane dolari, în perioada similară aanului trecut.

Compania Pro TV este deţinută integral de grupul american CME,care operează mai multe posturi de televiziune în Europa Centralăşi de Est cu o populaţie totală de 50 de milioane de locuitori.România este numărul doi în CME după Cehia ca venituri şi caprofit.

Grupul american şi-a publicat rezultatele financiare petrimestrul 2 miercuri dimineaţa.

Venitul net al CME a crescut în trimestrul al doilea cu 10% faţăde nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, la 201,72 milioanedolari, iar profitul operaţional înainte de depreciere şiamortizare (OIBDA) a urcat cu 1%, la 46,19 milioane dolari.

În acelaşi timp, profitul operaţional a coborât cu 12%, de la28,75 milioane de dolari la 25,45 milioane de dolari, în timp ceprofitul net atribuibil acţionarilor a urcat de la 24,08 milioanede dolari la 165,16 milioane de dolari.

"Rezultatele noastre din trimestrul al doilea al lui 2010 suntmai puternice decât în trimestrul al doilea din 2009. Veniturile lacurs valutar constant au urcat cu 15%, iar OIBDA cu 6%, în pofidaunei scăderi de 4% a cheltuielilor pe spoturi publicitare TV.Măsurile decisive pe care le-am luat în ultimele patru trimestrepentru a ne repoziţiona afacerea, inclusiv vânzarea operaţiunilordin Ucraina, achiziţionarea bTV în Bulgaria şi integrarea Media ProEntertainment, s-au dovedit de succes. Prima jumătate a anului afost dificilă, numai Cehia şi Slovenia începând să recupereze. Adoua jumătate va fi dificilă, însă menţinerea pe poziţia de liderde audienţă ne oferă o oportunitate unică de a beneficia de oriceîmbunătăţire pe pieţele noastre", a spus Adrian Sârbu, preşedinteleşi directorul general executiv al CME.

Profitul net din trimestrul întâi include şi câştigul obţinutdin vânzarea operaţiunilor CME din Ucraina, respectiv 217,6milioane de dolari, potrivit anunţului CME. Rezultatele petrimestrul al doilea din 2010 includ afacerile Media ProEntertainment, integrată de CME în decembrie 2009, noteazăcompania.

În primul trimestru al anului, venitul net al grupului media acrescut cu 8%, la 345,36 milioane de dolari, faţă de nivelul de319,28 milioane de dolari înregistrat în perioada corespunzătoare aanului trecut, în timp ce profitul OIBDA a scăzut în primele şaseluni cu 36%, de la 73,49 milioane de dolari la 47,03 milioane dedolari.

În România, veniturile nete ale Media Pro Entertainment, diviziepe care Adrian Sârbu a vândut-o anul trecut către CME, care deţinecompania PRO TV, s-au ridicat în primele şase luni ale anului la66,3 mil. dolari, în creştere cu 43% faţă de perioada similară aanului trecut.

În aceeaşi perioadă, profitul operaţional înainte de depreciereşi amortizare (OIBDA) s-a constituit într-o pierdere de 1,8 mil.dolari, de la un profit de 2,1 în anul anterior.

MediaPro Entertainment include Media Pro Pictures, Media ProStudios, Media Pro Distribution, Pro Video, Media Pro Music &Entertainment, Cinema Pro, Hollywood Multiplex, pachetul majoritardin Domino - companie de producţie de spoturi şi Media Pro Picturessro - operaţiunile de film din Cehia.

Grupul are staţii de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema,bTV Comedy, Pro.bg şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova,Nova Cinema, Nova Sport şi MTV Czech), România (PRO TV, PRO TVInternational, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV România),Slovacia (TV Markiza, Doma) şi Slovenia (POP TV, Kanal A şi TVPika).

Compania este listată la bursa americană NASDAQ şi la bursa dela Praga.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO