Media & Advertising

ProTV - lider absolut de audienta si in 2013. Emisiunile cu cea mai mare audienţă

ProTV - lider absolut de audienta si in 2013. Emisiunile cu cea mai mare audienţă

ProTV - lider absolut de audienta si in 2013

03.01.2014, 14:25 1361

Anul acesta ProTV a ajuns la majorat, iar performantele inregistrate in cei 18 ani de la lansare sint unele inegalabile pentru orice alt post de televiziune din Romania. Lansata pe 1 Decembrie 1995, televiziunea din Pache Protopopescu a oferit de-a lungul celor 18 ani programe si campanii sociale in care romanii s-au regasit si s-au implicat intr-un numar impresionant. Cifrele de audienta confirma statutul de lider incontestabil al ProTV la nivel de rating si cota de piata si in 2013.

Fie ca e vorba de stiri, filme, seriale de top sau emisiuni de divertisment, telespectatorii au ales si in 2013 sa urmareasca ProTV, astfel ca postul s-a pozitionat si in anul care se incheie in pozitia de lider incontestabil de audienta. Asa se face ca ProTV a fost lider atat la nivelul intregii zile, cat si pe celelalte segmente orare, inclusiv prime-time.

 La nivelul intregii zile, ProTV s-a clasat pe primul loc la nivelul publicului comercial cu varste cuprinse intre 18-49 de ani cu 3,6 puncte de rating si 18,2 % cota de piata, in timp ce Antena 1 inregistra doar 2,9 puncte de rating si o cota de piata de 14,3 procente. Si pe publicul din mediul urban audienta medie inregistrata la nivelul unei zile aduce ProTV pe primul loc in top cu 3,5 puncte de rating si 14,9 % cota de piata, iar Antena 1 obtine 3,2 puncte de rating si 13,5 % cota de piata. Mai mult decat atat, ProTV isi pastreaza suprematia si la nivelul intregii populatii a tarii cu o medie a zilei de 3,6 puncte de rating si 15,2 % cota de piata, in vreme ce Antena 1 are 3 puncte de rating si 12,9 procente din cota de piata.

Clasamentul ramane neschimbat si in ceea ce priveste prime-time-ul, intervalul cel mai audiat cuprins intre 19.00-23.00, cand ProTV obtine la nivelul publicului sau tinta nu mai putin de 9 puncte de rating si 22,5 % cota de piata, aproape dublu fata de Antena 1 care inregistreaza doar 5,5 puncte de rating si 13,7% cota de piata. Pe publicul din mediul urban ProTV se afla pe locul intai cu 8,3 puncte de rating si 17,7 % cota de piata, iar Antena 1 pe locul al doilea cu 5,9 puncte de rating si 12,5 % cota de piata. Pe intreg publicul tarii, ProTV este lider in prime-time cu 8,7 puncte de rating si 18,2 % cota de piata, in timp ce Antena 1 obtine 5,6 puncte de rating si 11,7 % cota de piata.

Stirile ProTV de la ora 19.00, prezentate de Andreea Esca, iar in week-end de Oana Andoni, au condus detasat in perioada 1 ianuarie – 30 decembrie 2013. Asa se face ca  pe publicul comercial Stirile ProTV de la ora 19.00 au inregistrat o audienta medie de 8,9 puncte de rating si 26,5 % cota de piata, in timp ce Antena 1 obtinea 5,0 puncte de rating si 14,8 % cota de piata. Aceeasi situatie se regaseste si la nivelul publicului din mediul urban, Stirile ProTV clasandu-se pe prima pozitie cu 9,2 puncte de rating si 22,4 % cota de piata si fiind urmat de programele Antenei 1 cu 6,2 puncte de rating si 15 % cota de piata. Aceeasi diferenta se inregistreaza si la nivelul intregii populatii a tarii, cu ProTV lider cu 10,1 puncte de rating si 23,9 % cota de piata si Antena 1 cu doar 6,1 puncte de rating si 14,6 procente din cota de piata.

Romanii au preferat programele informative ale ProTV si dimineata, astfel ca Stirile de la ora 7.00 au fost urmarite de telespectatorii din toate categoriile de public in 100 % din cazuri. Astfel, pe publicul comercial, ProTV este liderul diminetilor cu 3,8 puncte de rating si 28,7 % cota de piata, in vreme ce Antena 1 obtine 2,0 puncte de rating si 15,1 procente din cota de piata. La nivelul publicului din mediul urban, ProTV conduce cu 4,5 puncte de rating si 28,3 % cota de piata si este urmat de Antena 1 cu 2,2 puncte de rating si 13,9 % cota de piata, iar la nivelul intregului public din Romania, Stirile de la ora 07.00 au inregistrat 5,1 puncte de rating si 29,7% cota de piata, mai mult decit dublu fata de Antena 1 care a obtinut doar 2,2 puncte de rating si 12,6% cota de piata.

Stirile ProTV de la ora 17.00 au condus si ele clasamentul in intervalul lor orar, fiind lider absolut de audienta pe toate targeturile. Astfel, pe publicul comercial din mediul urban, ProTV este lider cu 4,3 puncte de rating si 20,5 % cota de piata, in vreme ce Antena 1 obtine 3,4 puncte de rating si 16,2 procente din cota de piata. La nivelul publicului din mediul urban, ProTV conduce cu 5,4 puncte de rating si 19,3 % cota de piata si este urmat de Antena 1 cu 4,4 puncte de rating si 15,6 % cota de piata, iar la nivelul intregului public din Romania, Stirile de la ora 17.00 au inregistrat 5,8 puncte de rating si 20,7% cota de piata, in timp ce Antena 1 a obtinut 4,0 puncte de rating si 14,5% cota de piata.

Stirile noptii prezentate de Amalia Enache si Crsitian Leonte i-au informat si ele pe cei mai multi romani: 6,1 puncte de rating si 15,4 % cota de piata a obtinut in medie ProTV pe publicul sau tinta, fiind urmat de Antena 1 cu 5,4 puncte de rating si 13,5 % cota de piata, iar la nivelul intregului public din Romania, Pro TV a condus cu 5,5 puncte de rating si 13,0% cota de piata, urmate de Antena 1 cu 4,8 puncte de rating si 11,4% cota de piata.

Romanii au aflat noutatile din sport ale anului 2013 tot de la ProTV. Asa se face ca si Stirile din sport din cadrul Stirilor ProTv de la ora 19.00, prezentate de Raluca Arvat, Corina Caragea si Vadim Vijeu, au fost lider de audienta pe toate segmentele de public. ProTV a condus pe publicul sau tinta cu 8,6 puncte de rating si 22,8 % cota de piata, dublu fata de urmatoarea clasata, Antena 1, cu 4,3 puncte de rating si 11,4 % cota de piata. La nivelul publicului din mediul urban, ProTV este lider cu o medie pe tot anul de 8,3 puncte de rating si 18,1 procente din cota de piata si este urmat de Antena 1 cu numai 4,9 puncte de rating si 10,6 % cota de piata. 8,7 puncte de rating si 18,5 % cota de piata obtine ProTV si la nivelul intregii populatii a tarii, instalandu-se astfel in pozitia de lider si fiind urmat de Antena 1 cu doar 4,8 puncte de rating si 10,3 % cota de piata.

Si reportajele si anchetele de la “Romania, te iubesc!” au fost lider de audienta incontestabil, pe toate categoriile de public., astfel ca ProTV conduce pe publicul comercial cu 6,2 puncte de rating si 17,6 % cota de piata, urmat de Antena 1 cu 3,6 puncte de rating si 10,3 procente din cota de piata. Situatia este neschimbata si pe publicul din mediul urban: ProTv conduce cu 5,7 puncte de rating si 13,6 % cota de piata, in timp ce Antena 1 se claseaza pe pozitia secunda cu 4,5 puncte de rating si 10,8 % cota de piata.   Pe intreg publicul din Romania, emisiunea ProTV conduce cu 5,9 puncte de rating si 13,7% cota de piata, fiind urmata de Antena 1 care inregistreaza 4,4 puncte de rating si 10,3% cota de piata.

In ceea ce priveste divertismentul marca ProTV, acesta s-a plasat in topul preferintelor telespectatorilor si in 2013 cu super show-urile “Romanii au talent”, “Vocea Romaniei”, “MasterChef”, ”MasterChef – Proba celebritatii”, “Dansez pentru tine”, “Serviciul Roman de Comedie” sau serialul “Las Fierbinti”.. In top 5 divertismnet, primele 5 pozitii sint ocupate de ProTV cu “Romanii au talent”, “Vocea Romaniei”, “MasterChef” si “MasterChef – Proba celebritatii”.

“Las Fierbinti” este fara indoiala pe gustul tuturor romanilor, serialul fiind lider cu fiecare episod in parte la nivelul publicului comercial cu virste cuprinse intre 18-49 de ani (leadership de 100%). 10,6 puncte de rating si 24,1 % cota de piata obtine ProTV pe publicul comercial, la diferenta mare fata de Antena 1 cu 6,9 puncte de rating si 15,7 % cota de piata. Pe publicul din mediul urban, ProTV conduce cu 8,8 puncte de rating si 17,0 % cota de piata, in vreme ce Antena 1 obtine 8,1 puncte de rating si 15,7 % cota de piata. Iar la nivelul intregii populatii a tarii, “Las Fierbinti” este in topul preferintelor cu 9,2 puncte de rating si 17,3 % cota de piata, fiind urmat de Antena 1 cu 7,4puncte de rating si 14,1 % cota de piata. 

“Dansez pentru tine” a cucerit Romania si in cel de-al paisprezecelea sezon prin eleganta, stralucire si dans la superlativ. Povestile emotionante, implinirea visurilor, coregrafiile de exceptie si costumele etalate in decoruri de vis au fost pe gustul romanilor din toate categoriile de public, astfel ca “Dansez pentru tine” a fost emisiunea preferata a telespectatorilor pe toata durata difuzarii ei. Cu o audienta medie de 7,3 puncte de rating si o cota de piata de 19,9 % ”Dansez pentru tine” s-a instalat confortabil in fruntea clasamentului in ceea ce priveste publicul comercial din mediul urban cu varste cuprinse intre 18-49 de ani, fiind urmata la distanta mare de Antena 1 cu 5,0 puncte de rating si o cota de piata de 13.7%. Diferenta este si mai mare la nivelul publicului din mediul urban, unde ProTV obtine o audienta medie de 7,7 puncte de rating si 18,7 % cota de piata, iar Antena 1 se afla la distanta mare de prima clasata cu 4,4 puncte de rating si 10,6 % cota de piata. La nivelul intregului public din Romania, ProTV se afla pe locul I cu 7,3 puncte de rating si 18,4% cota de piata, in timp ce Antena 1 ocupa doar locul al treilea cu 3,9 puncte de rating si 9,7% cota de piata, dupa Kanal D.

“MasterChef” le-a deschis romailor apetitul pentru competitie si pentru excelenta in bucatarie. Cu un juriu savuros, dar de temut, cu concurenti pusi in situatii limita si cu un real spectacol culinar, “MasterChef” a facut deliciul serilor de marti si a fost lider de piata pe publicul comercial din mediul urban cu 13,1 puncte de rating si 27,7% cota de piata, in vreme ce Antena 1 s-a clasat a treia, dupa Kanal D cu doar 4,7 puncte de rating si 9.9 % cota de piata.

La fel de urmarita a fost si “MasterChef – Proba celebritatilor” unde vedetele s-au intrecut in realizarea celor mai bune, aspectuoase, gustoase si inovatoare preparatae culinare. Emisiunea la finalul careia Elena Lasconi a castigat titlul de MasterChef a avut la nivelul publicului comercial din mediul urban un leadership de 100% inregistrind o audienta medie de 11,2 puncte de rating si 24,1% cota de piata, in timp ce Antena 1 s-a clasat abia pe locul al treilea cu 4,3 puncte de rating si 9,1% cota de piata, dupa Kanal D.

Fiecare editie a show-ului care a facut istorie, “Romanii au talent”, a fost lider de audienta, emisiunea doborand record dupa record de audienta, avind un leadership de 100% la nivelul tuturor categoriilor de public. Cel mai vizionat show de la TV a fost si in 2013 pe placul romanilor: asa se face ca ProTV a fost lider pe publicul sau tinta cu 21,3 puncte de rating si  48,5 % cota de piata, de sase ori mai mult decat Antena 1 cu numai 3,8 puncte de rating si 8,6 % cota de piata. Pe publicul din mediul urban ProTV este lider cu 20,8 puncte de rating si 42,4 % cota de piata, in timp ce la mare distanta se afla urmatoarea clasata, Antena 1, cu doar 3,4 puncte de rating si 6,9 % cota de piata. Iar la nivelul intregii populatii a tarii, ProTV a condus cu 21,8 puncte de rating si 43,2 % cota de piata, ceea ce inseamna ca in medie peste 4 milioane de romanii se uitau la show, Antena 1 fiind la mare distanta cu 3,1 puncte de rating si 6,2 % cota de piata.

“Vocea Romaniei” a rasunat si in 2013 la ProTV, show-ul alegandu-si castigatorul sezonului al treilea, pe Mihai Chitu din echipa lui Horia Brenciu. Show-ul a fost lider absolut de audienta pe toate categoriile de public. ProTV a condus cu 13,2 puncte de rating si 30,5 % cota de piata pe publicul sau tinta si a fost urmat de Antena 1 cu cifre de peste doua ori mai mici, respectiv 5,5 puncte de rating si 12,8 % cota de piata. Situatia ramane neschimbata si la nivelul publicului din mediul urban, cu ProTV in pozitie fruntasa cu 11,8 puncte de rating si 24,4% cota de piata, in timp ce Antena 1 s-a clasat pe locul al doilea cu 5,6 puncte de rating si 11,6 % cota de piata. La nivelul publicului din intreaga tara ProTV isi mentine pozitia de lider incontestabil de audienta cu un rating mediu de 10,9 puncte  si o cota de piata de 22,6 procente, in timp ce Antena 1 obtine doar o medie de 5,4 puncte de rating si 11,2% cota de piata.

Iar “Serviciul Roman de Comedie” a salvat tara de tristete in 2013 prin ras, emisiunea lui Toni Grecu asigurand comedia in serile de miercuri si fiind lider de audienta cu aproape fiecare editie. Pe publicul comercial ProTV a inregistrat 7,4 puncte de rating si 17,2 % cota de piata, fiind urmat de Antena 1 cu 5,6 puncte de rating si 13,1 procente din cota de piata.  ProTv ocupa pozitia fruntasa si la nivelul publicului din mediul urban, cu 7,7 puncte de rating si 14,9% cota de piata, in timp ce Antena 1 s-a clasat pe locul al doilea cu 6,1 puncte de rating si 11,8 % cota de piata. La nivelul publicului din intreaga tara ProTV se instaleaza in fruntea clasamentului cu 8,4 puncte de rating si o cota de piata de 15,8 procente, in timp ce Antena 1 obtine doar o medie de 5,4 puncte de rating si 10,1% cota de piata.

La randul sau, “Happy Hour”, emisiune  care din toamna acestui an si-a schimbat numele in La Maruta a fost si el pe placul celor mai multi romani care de luni pana vineri au fost conectati la cele mai proaspete informatii din showbiz. In acest an la initiativa emisiunii "La Maruta", numele maestrului Radu Beligan a fost inscris in Cartea Recordurilor, ca cel mai longeviv actor pe o scena de teatru!

Si emisiunile “Apropo TV” si “Ce se intampla, doctore?”, ILikeIT s-au numarat printre preferintele telespectatorilor si in 2013. 

Iar emisiunea ”Serviti, va rog!” difuzata pe perioada verii s-a plasat si ea pe primul loc in topul audientelor. Conform cifrelor inregistrate la nivelul publicului comercial din mediul urban cu varste cuprinse intre 18-49 de ani, emisiunea a avut in 2013 o audienta medie de 6,7 puncte de rating si o cota de piata de 18,9 %, in timp ce Antena 1 a inregistrat in acel interval orar 4,3 puncte de rating si 12,2 % cota de piata. Emisiunea “Serviti, va rog” a fost lider de audienta si la nivelul intregului public din mediul urban, precum si al intregului public din Romania.

Meciurile din Europa League i-au tinut si ele in fata ecranelor pe romani. Asa se face ca acestea au adus pentru publicul comercial din mediul urban cu varste cuprinse intre 18-49 de ani o audienta medie de 9,9 puncte de rating si 23,1 % cota de piata, in timp ce Antena 1 obtinea doar 6,2 puncte de rating si 14,5% cota de piata. La nivelul publicului din mediul urban, ProTV si-a mentinut pozitia de lider cu 9,9 puncte de rating si 20,3 % cota de piata, Antena 1 obtinand doar 6,6 puncte de rating si 13,6 % cota de piata. Meciurile au fost si pe placul publicului de la intreg nivelul tarii, astfel ca ProTV obtine o medie de 10,5 puncte de rating si 21,3 % cota de piata, iar Antena 1 numai 6,1 puncte de rating si 12,4 % cota de piata.

Si amatorii de filme au urmarit tot ProTV. Asa se face ca in top 10 cele mai urmarite filme ale anului, pe toate categoriile de public, se afla numai filme difuzate de ProTV. Mai mult decat atat, dintre cele mai vizionate 100 de productii cinematografice ale acestui an, nu mai putin de 98 au fost difuzate de ProTV.

 
 
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO