Media & Advertising

Publicaţiile centrale şi est-europene preferă monedele naţionale, nu euro

Publicaţiile centrale şi est-europene preferă monedele...

Autor: Bogdan Alecu

01.12.2014, 00:02 135

Presa din Bulgaria, Ungaria sau Polonia urmează aceeaşi strategie, precum şi companiile din ţările lor. Cifrele legate de economia locală sunt prezentate în moneda naţională, indiferent că este vorba de profit, cifră de afaceri, venituri sau preţuri.

Spre exemplu, chiar şi atunci când se discută despre investiţiile realizate în Ungaria, publicaţiile economice precum portfolio.hu comunică cifrele legate de valoarea acestora în forinţi şi nu în euro. Spre exemplu, compania Csaba Metal Company a investit un miliard de forinţi (aprox. 14,4 mil. lei) într-o hală de producţie de 3.800 de metri pătraţi.

De asemenea, şi presa bulgară atunci când prezintă ofertele din turism atât din ţară, cât şi din străinătate, prezintă tarifele în leva. Spre exemplu, o vacanţă în Bulgaria are un preţ mediu de 330 de leva (746 lei), în timp ce una în afară de 525 leva (1.200 lei).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO