Media & Advertising

Publicis Groupe România: Transformarea digitală a companiei a fost intensă pe parcursul ultimelor 18 luni şi a implicat direct întreaga echipă de management

Ştefan Iordache, Chief Operating Officer, Publicis Groupe Romania

Ştefan Iordache, Chief Operating Officer, Publicis Groupe Romania

Autor: Cristina Bellu

11.05.2020, 18:26 1488

Grupul de marketing, comunicare şi transformare digitală Publicis Groupe România a anunţat astăzi primele rezultate ale procesului de accelere a transformării sale digitale pe plan local din ultimele 18 luni, care a implicat întreaga echipă de management şi a vizat zonele de achiziţie de date, dezvoltarea de instrumente proprii de raportare şi analiză precum şi recrutarea şi pregătirea de specialişti în tech şi data.

“Oamenii de marketing zic anecdodic că din totalul bugetului lor de comunicare, jumătate se iroseşte, dar ei nu ştiu care e acea jumătate. Noi propunem clienţilor de comunicare în aceste vremuri marcate de incertitudine, răspunsuri concrete la cele mai grele întrebări pe care şi le pun dintotdeauna, acum parcă mai acut ca oricând – care este contribuţia comunicării la atingerea obiectivelor – atât de vânzări, cât şi de brand? Merită să investesc în comunicare? Cât şi unde? (...)  Am toate argumentele să cred că în prezent grupul Publicis Romania este cel mai pregătit să ofere consultanţă strategică de top si eficienta in comunicare, tuturor liderilor de business din România”, transmite Ştefan Iordache, Chief Operating Officer, Publicis Groupe Romania.

Publicis a implementat în cadrul companiei Brand Tracker, un produs dezvoltat local pentru măsurarea continuă şi analiza datelor privind performanţa clienţilor Grupului, dar şi competitorilor lor şi care permite analiza simultană a peste zece indicatori diferiţi de la sute de mărci şi integrarea lor cu datele de media şi vânzări, precum şi GlobalWebIndex, cel mai mare studiu continuu din lume despre consumatorul  digital, cu analize foarte amănunţite şi extrem de utile în definirea segmentelor ţintă şi înţelegerea aprofundată a comportamentului consumatorilor în diferite medii digitale, analizând inclusiv rolul şi motivaţiile pentru folosirea acestora.

În plus, a introdus AiQ Portal, un instrument propriu, dezvoltat local de către Grup, şi care reprezintă o platformă web-based de tip business-to-business creată special pentru a pune non stop la dispoziţia clienţilor informaţiile importante pentru luarea celor mai bune decizii de business.

“Clienţii care optează pentru acest produs au acces la dashboard-uri interactive şi dinamice, analize, rapoarte agregate din peste 150 de studii de piaţă. Instrumentul se poate personaliza pentru anumiţi clienţi şi aceştia pot monitoriza propriile campanii in real-time, având acces la informaţii detaliate, la zi, despre campaniile lor (în special cele din mediul digital). Grupul are în dezvoltare module care vor permite, în premieră pe piaţa locală de comunicare, un management superior al campaniilor şi bugetelor”, transmit reprezentanţii Publicis Groupe.

Soluţiile Grupului sunt bazate pe econometrie, identificarea ROI-ul investiţiei de comunicare în generarea de vânzări sau impactul în indicatorii de brand. Deşi pornită din media, abordarea centrată pe date şi pe interpretarea lor permite tuturor entităţilor din grup (Publicis, Leo Burnett, Saatchi&SaatchiĂThe Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom şi Spark Foundry) să ofere clienţilor soluţii personalizate, data-driven.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO