Media & Advertising

PwC: Piaţa românească de media şi divertisment îşi va reduce drastic creşterea, la 0,26%, de la 8% în 2019, în contextul pandemiei, şi va atinge valoarea de 2,6 mld. euro

Florin Deaconescu, Partener şi Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media şi Telecom, PwC România

Florin Deaconescu, Partener şi Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media şi Telecom, PwC România

Autor: Cristina Bellu

02.09.2020, 10:52 120

Furnizorii de conţinut multimedia la cerere, precum Netflix sau HBO GO, vor înregistra cea mai mare cerere, de 32%, comparativ cu 2019, până la 29 milioane euro.

Industria de media şi divertisment din România va înregistra anul acesta valoarea de 2,61 mld. euro, în creştere cu doar 0,26% faţă de 2019, când piaţa a consemnat un avans de peste 8%, urmând să revină pe creştere începând cu 2021 la o rată anuală medie de 6,76% până în 2024, conform celei de-a 21-a ediţii a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2020-2024 (GEMO).

Veniturile generate de industrie în acest an reflectă încetinirea economiei declanşată de pandemia COVID-19, România fiind totuşi este cea mai puţin afectată dintre pieţele din Europa Centrală şi de Est incluse în raport şi singura care va înregistra creştere în 2020. Astfel, spre comparaţie, se estimează că toate celelalte ţări din regiune vor raporta scăderi în 2020 faţă de anul precedent, respectiv Ungaria de 7%, Polonia de 5% şi Cehia 5%.

”Distanţarea socială şi restricţiile de mobilitate au accelerat tranziţia consumatorilor către consumul digital, care se manifestă deja de câţiva ani, astfel că, în 2020, lumea divertismentului şi a mass-media a devenit mai distanţată, mai virtuală şi mai personală ca niciodată. Ca urmare, cererea consumatorilor pentru o gamă variată şi extinsă de opţiuni media oferite în această perioadă va continuă să crească”, spune Florin Deaconescu, Partener şi Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media şi Telecom, PwC România.

Potrivit raportului PwC, piaţa de servicii OTT din România, care include furnizorii de conţinut multimedia la cerere, precum Netflix sau HBO GO,  va avea cea mai mare creştere pe piaţa media şi de divertisment, de 32%, comparativ cu 2019, la 29 milioane euro. Şi va continua să crească în următorii ani, cu o rată medie anuală de 16,5%, la 48 milioane euro.

A doua cea mai mare creştere la nivelul pieţei este estimată pentru segmentul de jocuri video şi e-sports (sporturi electronice), de 19%, atingând 136 milioane euro în acest an şi 195 milioane euro în anul 2024. 

Cheltuielile pentru accesul la internet continuă să rămână cel mai mare sector al industriei, cu 47% din piaţă şi respectiv 1,23 miliarde euro, fiind în creştere cu 9,7% comparativ cu 2019. Până în 2024, acestea vor totaliza 1,89 miliarde euro, cu un avans mediu anual de 11%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO