Media & Advertising

Românii au plătit anul trecut mai mult pe accesul la internet decât pe serviciile TV

Premieră: Românii au plătit anul trecut mai mult pe accesul la internet decât pe serviciile TV

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

13.06.2012, 17:31 123

Consumatorii şi companiile din România au plătit anul trecut mai mult pentru serviciile de acces la internet decât pentru serviciile de televiziune prin cablu sau satelit, arată datele statistice publicate de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Piaţa de servicii de acces la internet a atins anul trecut valoarea de 467 mil. euro, în timp ce piaţa de servicii TV a avut o valoare de 370 mil. euro, arată datele ANCOM. În anul 2010 piaţa de servicii TV avea o valoare de 378 mil. euro iar cea de acces la internet de 315 mil. euro, potrivit aceleiaşi surse. Veniturile calculate de ANCOM pentru piaţa de acces la internet includ atât încasările generate de operatorii prin linii fixe precum RCS&RDS şi Romtelecom cât şi cele obţinute de operatorii de telefonie mobilă.

La finele anului 2011 pe piaţă se înregistrau 5,8 milioane de clienţi pentru serviciile TV, faţă de 3,26 de milioane de conexiuni fixe de acces rapid la internet. De asemenea, la finele anului trecut existau şi 3,75 milioane de abonamente de acces mobil la internet şi 3,72 de milioane de cartele prepay de telefonie mobilă care foloseau activ servicii de acces la internet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO