Media & Advertising

Şeful Grupului Editorial Litera: Online-ul a generat 14% din vânzări, faţă de 3% acum doi ani

Marin Vidraşcu, directorul executiv al Litera: Cea mai mare parte a cărţilor se vând în librării, dar este interesant să vorbim şi de creşterea spectaculoasă a noilor canale de vânzare

Marin Vidraşcu, directorul executiv al Litera: Cea mai mare parte a cărţilor se vând în librării, dar este interesant să vorbim şi de creşterea spectaculoasă a noilor canale de vânzare

Autor: Mirabela Tiron

17.12.2014, 00:06 366
Grupul Editorial Litera, un business înfiinţat în 1989 de familia Vidraşcu, va finaliza acest an cu afaceri estimate la peste 44 de milioane de lei (10 milioane de euro), iar pentru anul viitor şi-a bugetat o creştere între 20% şi 30%, potrivit lui Marin Vidraşcu, directorul executiv al companiei.
 
„Anul acesta Litera a publicat peste 520 de titluri, cu un tiraj total de 5,18 milioane  de exemplare. În cei 25 de ani de activitate, am publicat peste 4.300 de titluri, cu un tiraj total de circa 48 de milioane  de exemplare, suficiente cât să umple o dată şi jumătate cea mai mare bibliotecă din lume, Biblioteca Congresului SUA“, a spus Vidraşcu pentru ZF.
 
În portofoliul editurii Litera sunt cărţi de beletristică, istorie, ghiduri turistice, dar şi cărţi pentru copii, dicţionare şi auxiliare de limbi străine, enciclopedii şi atlase.
 
„Cea mai mare parte a cărţilor se vând în librării, dar este in­teresant să vorbim şi de creşterea spectaculoasă a noilor ca­na­le de vânzare. Dacă până acum doi ani online-ul se situa pe ultimele locuri, cu ma­­xi­mum 3% din totalul vân­­­ză­rilor, în 2014 vorbim de 14% şi ocuparea locului trei în topul canalelor de vân­zare. Consider că în 2015 online-ul va ajunge pe locul doi, de­vansând hipermar­ke­turile.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO