Media & Advertising

Studiu Ogilvy: Care sunt tendinţele cheie care vor defini în anul 2023 industria de Influencer Marketing, un business de 16 miliarde dolari

Studiu Ogilvy: Care sunt tendinţele cheie care vor...

Autor: Roxana Rosu

11.01.2023, 17:02 130

Industria de Influencer Marketing a crescut la nivel global, de la 1,7 miliarde de dolari în 2016 la 16,4 miliarde în 2022, iar printre tendinţele cheie care vor defini anul 2023 se află crearea unor comunităţi hiper-localizate, iCommerce-ul, Artificial Influence şi serviciile pe bază de abonament, arată un studiu realizat de Ogilvy.

Una dintre tendinţele cheie este iCommerce-ul (Influence economy). TikTok a devenit a treia cea mai mare platformă socială şi cea mai puternică forţă culturală şi comercială pentru consumatorul de astăzi, şi nu doar pentru Gen Z şi Alpha (36% dintre utilizatori au peste 30 de ani). #TikTokMadeMeBuyIt are 29,3 miliarde de vizualizări şi generează vânzări online prin opţiunea de testare live a magazinelor, ceea ce oferă brandurilor o perspectivă de ansamblu, fără precedent, asupra campaniilor derulate. 49% dintre utilizatorii TikTok au declarat că au făcut deja achiziţii prin intermediul acestei platforme.

"Influencer marketing-ul funcţionează deoarece consumatorii au mai multă încredere în oameni decât în branduri. Influencing-ul permite brandurilor să se conecteze cu publicul într-un mod în care niciun alt instrument de marketing nu o poate face, apelând la autenticitate. Totodată, pe măsură ce ne îndreptăm către incertitudine economică, este necesar ca brandurile să folosească eficient bugetele. O parte dintre trendurile în Influencer marketing, precum "grassroots influence", care valorifică puterea comunităţilor hiper-localizate, permit brandurilor să ocolească modelele de vânzare tradiţionale şi să îşi identifice publicul ţintă în moduri mult mai autentice.", spune Rahul Titus, Global Head of Influence, Ogilvy PR.

Alte tendinţe identificate în cadrul studiului sunt serviciile pe bază de abonament şi influencerii virtuali.

Platformele, inclusiv OnlyFans şi Patreon, devin mainstream, iar acest model de business va defini anul 2023, deblocând noi fluxuri de venituri pentru creatorii de conţinut, dincolo de parteneriatele plătite. Chiar şi influencerii virtuali devin din ce în ce mai reali, datorită AI-ului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO