Media & Advertising

Studiu PwC: Piaţa de media şi divertisment din România va înregistra un ritm mediu anual de creştere de 9,1% până în 2014

05.07.2010, 12:52 23

Piaţa românească de media şi divertisment va înregistra înintervalul 2010-2014 o rată medie anuală de creştere de 9,1% şi vaajunge la valoarea de 3,5 mld. dolari la nivelul anului 2014,potrivit ediţiei din acest an a raportului "Global Entertainmentand Media Outlook", PricewaterhouseCoopers (PwC).

Conform raportului, la nivelul anului 2009, piaţa de media şidivertisment din România avea o valoare de 2,3 mld. de dolari.Piaţa locală va înregistra astfel, al treilea cel mai rapid ritmmediu anual de creştere din regiunea Europei Centrale şi de Est înperioada 2010-2014, după Turcia (cu o rată medie anuală de creşterede 13%) şi Rusiei (9,3%).

Creşterea pieţei locale de media se va situa peste rata medieanuală de creştere a întregii regiuni, care este de 8,3% şi va aveaun ritm dublu de creştere faţă de ritmul mediu anual de creştere alregiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa)- 4,6%.

În 2014, cele mai mari trei pieţe din Europa Centrală şi de Estvor fi, conform raportului, cele ale Rusiei (25,6 mld. dolari),Poloniei (10,9 mld. dolari) şi Turciei (9,7 mld. dolari).

Segmentul cel mai dinamic de piaţă va fi cel al accesului lainternet, cheltuielile pentru accesul la internet în România urmândsă se dubleze până în 2014, de la 810 milioane dolari în 2009 la1,6 mld. dolari.

Cheltuielile cu publicitatea vor creşte de la 417 milioane dedolari în 2009, la 747 milioane de dolari în 2014.



Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO