Media & Advertising

Super Bowl, momentul pentru... reclame. Companiile plătesc 3 mil. dolari pentru 30 de secunde de reclamă. Care au fost cele mai comice reclame din 2010

Super Bowl, momentul pentru fot... reclame. Companiile plătesc 3 milioane dolari pentru 30 de secunde de reclamă

Autor: Adrian Voicu

06.02.2011, 14:31 100

A 45-a ediţie a Super Bowl este momentul propice pentrucompanii, mai ales ţinând cont de numărul uriaş de telespectatorice vor urmări meciul. Dacă ţinem cont că anul trecut 16,5 milioanede fani au deschis televizoarele pentru a vedea finala Super Bowl,este uşor de înţeles de ce o secundă de publicitate costăcompaniile 100.000 de dolari.

Cu succesul de care se bucură reclamele nu este de mirare de cetelespectatorii ajung chiar să deschidă televizoarele doar pentru avedea pauzele de publicitate. "Aproape 50% dintre telespectatorideschid televizoarele pentru a urmări reclame, mai mult decât ceicare urmăresc meciul", a declarat pentru publicaţia FidelityStephen Master, vicepreşedinte al firmei de cercetare media NielsenSports.

"Ai parte de 100 de milioane de telespectatori, iar media vacontinua să vorbească despre reclame", spune Jordan Breslow,director în cadrul Group M, companie de management al investiţiilorîn media.

Dacă vă întrebaţi cât de eficiente sunt reclamele, ar trebui săştiţi că Snickers ar trebui să vândă 6.329.406 batoane de ciocolatăpentru a plăti o reclamă de 30 de secunde, în timp ce Bridgestonear trebui să vândă 298.656 anvelope.

Producătorul auto Chrysler pare să fie cel mai încrezător înreclamele din timpul meciului Super Bowl, achiziţionând 2 minute dereclamă, pentru un asemenea timp fiind necesar chiar acordulforului NFL. Pentru cele două minute de reclamă CEO-ul companieiSergio Marchionne a declarat că a plătit nu mai puţin de 9 milioanede dolari, informează Reuters. "Aceasta va fi cea mai urmărităreclamă de două minute din istoria televiziunii", declară BradAdgate, senior vicepreşedinte în cercetare al companiei HorizonMedia.

Printre alte companii care îşi vor face reclamă în timpulmeciului vor fi Mercedes Benz, BMW, Hyundai Motor şi Kia,Volkswagen şi divizia sa Audi şi Suzuki Motor.

Reclama Mercedes din acest sezonal Super Bowl

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO