Media & Advertising

Turul Frantei isi diversifica serviciile pentru a atrage noi sponsori

15.07.2005, 18:47 43

Desi nu s-a urmarit o imbunatatire a rezultatelor economice, Turul Frantei se bucura de consecintele optimizarii strategiei sale de marketing, relateaza Le Figaro.

Pentru grupul ASO castigurile obtinute in urma organizarii renumitului concurs reprezinta cea mai importanta componenta a cifrei sale de afaceri de 130 de milioane de euro si a profitului sau de 15 milioane de euro.

"Incercam sa pastram si sa imbunatatim gradul de satisfactie al partenerilor din Turul Frantei si incercam, totodata, sa atragem alti potentiali parteneri pentru promovarea evenimentului", a explicat Marc Guerin, directorul de marketing al ASO.

Anul acesta societatea a elaborat un pachet numit "pack contact", ce permite agentilor responsabili de promovare sa realizeze operatiuni de marketing in orasele de plecare si de sosire. Costul acestui instrument de promovare este de 100.000 de euro.

Piramida parteneriatelor nu s-a schimbat totusi. Aceasta este in continuare caracterizata de un numar limitat de sponsori: patru membri ai Clubului Turul Frantei (Champion, Credit Lyonnais, Aquarel si Skoda cu un bilet de intrare de la 3 la 4 milioane de euro), partenerii oficiali (AG2R, Festina, Nike, CSC, France Telecom, PMU, pentru sume intre unu si doua milioane de euro) si furnizorii (14 in total, printre care si Antargaz, Mavic, La Boulangere, Sodexho, Haribo, pentru o investitie ce variaza intre 300.000 si 700.000 de euro).

Noii parteneri ai Turului Frantei s-au declarat multumiti de rezultatele obtinute in urma acestui concurs. Skoda va furniza pentru al doilea an consecutiv masinile oficiale ale competitiei (peste 250 de automobile), dupa ce a inregistrat o crestere a popularitatii in randul francezilor, dupa participarea de anul trecut in acest concurs. Vanzarile sale au evoluat de la 12.000 de automobile in 2003, la 17.000 in 2004.

Strategia AG2R Prevoyance consta in utilizarea notorietatii celor trei saptamani de concurs pentru a realiza campanii de sensibilizare a populatiei. Grupul, care este atat sponsorul unei echipe, cat si partener in cadrul Turului Frantei, va incerca sa promoveze rolul benefic al sportului prin distribuirea unor ghiduri mici despre sanatate.

Alte companii partenere ale Turului Frantei profita de renumele evenimentului si numarul mare de spectatori pentru lansarea unor noi produse. Acesta este si cazul firmei Cochonou, care va incerca sa lanseze anul acesta "reteta taraneasca" (un sos 100% traditional).

Conform informatiilor Centrului de Studii Sportlab, audienta Turului Frantei este in crestere: 57% dintre francezi au urmarit acest concurs in 2004, fata de 55% in 2003. Din 2002 a scazut notorietatea sponsorilor, pentru ca din 2004, aceasta sa inregistreze o revenire.

Rezultatele sunt cu atat mai imbucuratoare in cazul ciclismului. Cinci din cei zece cei mai importanti sponsori ai concursului apartin ciclismului. Acestia sunt: Cofidis, La Boulangere, Credit Agricole, Festina, Credit Lyonnais.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO