Media & Advertising

Un set de principii de marketing, adoptat de principalii jucatori din online, in vigoare de la 1 mai

14.04.2010, 14:49 103

Mai multe grupuri media, regii de vanzari si companii online auadoptat un set de principii pentru gestionarea campaniilor deperformance marketing pe site-urile pe care le administreaza, careva intra in vigoare de la 1 mai.

Grupurile media, regiile de vanzari interactive si companiileonline AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5,Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania siSplendid Interactive anunta ca au decis de comun acord adoptareaunui set de principii care sa guverneze gestionarea campaniilor deperformance marketing pe toate site-urile pe care le editeazasi/sau le reprezinta din punct de vedere al vanzarii spatiilor depublicitate.
Prin adoptarea setului de principii enuntat mai jos, acestea isipropun sa faca inca un pas in directia maturizarii industriei depublicitate online din Romania, prin furnizarea unui cadru coerentcare sa raspunda nevoii de stimulare a performantei campaniiloronline, indiferent de forma in care este cuantificata aceasta -prin atragerea de utilizatori pe site-urile clientilor, pringenerarea de lead-uri sau de actiuni etc.

Aceasta decizie vine intr-un context in care internetul a devenitun mediu de comunicare de masa, gradul de penetrare depasind deja60% in mediul urban, potrivit cifrelor furnizate de Biroul Roman deAudit al Tirajelor.
Astfel, internetul este singurul mediu care poate oferi clientilorde publicitate nu numai publicitate de brand - ca televiziunea,radioul, presa scrisa sau outdoor-ul -, ci si posibilitatea de ainteractiona direct cu actualii si potentialii consumatori, metodaspecifica publicitatii online, care are nevoie de un set de regulispecifice.

Companiile care au adoptat acest set de principii isi propun astfelsa dezvolte si sa promoveze catre clientii de publicitateinteresati de solutii de performance marketing campanii construitepe urmatoarele principii:
1. Utilizarea, in exclusivitate, a unor sisteme bazate pe link-uritext, insotite sau nu de o imagine grafica, reclamele de tipdisplay urmand a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile debranding, reach si creare de awareness. Se urmareste astfeldiferentierea clara intre cele doua categorii de obiective urmaritepreponderent de clienti (brand awarness si performanta), atat prinmijloacele de promovare utilizate, cat si prin modul de tarifare(cost-per-click/ cost-per-lead/ cost-per-action/ cost-per-sale/cost-per-thousand).
2. Recomandarea grupului de initiativa este de a se folosi imaginicare prezinta produsul sau serviciul promovat (doar in situatiiexceptionale si logo-ul clientului de publicitate), insotite deprezenta obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care sadetermine utilizatorii sa acceseze link-ul propus pentru a primimai multe detalii despre oferta promovata, fapt care va cresteeficienta si rata de raspuns.
3. Totodata, vanzarea spatiilor se va face in regim derun-of-network si/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nupe un singur site, ci pe intreaga retea sau pe o categorie desite-uri cu profil asemanator), incurajandu-se targetareareclamelor in functie de cuvinte si expresii cheie sau criteriidemografice, urmarindu-se astfel cresterea ratei de click si,implicit, a eficientei campaniilor de promovare online derulate,atat in interesul publisherilor, cat si al agentiilor de media si,mai ales, al clientilor.
Lista principiilor stabilite de grupul de initiativa ramanedeschisa pentru alte propuneri, dar si pentru alti publisheri,grupuri media, regii interactive, agentii digitale si de media,precum si pentru clientii care doresc sa contribuie constructiv lamaturizarea pietei online din Romania.
Companiile care au adoptat acest set de principii au fost de acordca, incepand cu data de 1 mai, sa aplice principiile sirecomandarile de mai sus, in vederea gestionarii tuturorcampaniilor de performance marketing derulate pe retelele desite-uri pe care le gestioneaza.
Informat despre initiativa propusa de catre unii dintre membriisai, de a stabili un prim set de principii pentru performancemarketing, Consiliul Director al IAB Romania a comunicat faptul ca"intentioneaza sa infiinteze un grup de lucru care sa studieze sisa construiasca recomandari si bune practici in domeniul acestuitip de campanii. IAB Romania incurajeaza initiativele deautoreglementare a pietei de publicitate online care pot conduce ladezvoltarea si maturizarea acesteia".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO