Media & Advertising

Vara, berea curge in festivaluri

27.08.2004, 00:00 41



Principalii producatori si importatori de bere de pe piata romaneasca au alocat, si in primul semestru al acestui an, sume importante pentru a-si promova produsele. Astfel, potrivit datelor furnizate de Alfacont Mediawatch, investitiile brute in publicitatea la bere au fost, in primele sase luni, de circa 50 milioane euro. Tipul de media preferat, in perioada amintita, de advertiserii din acest domeniu a fost televiziunea (98%), in timp ce presa scrisa si radiourile au beneficiat de doar 2%.



Conform monitorizarii realizate de Alfacont Mediawatch, cei mai importanti trei advertiseri pe piata berii in primul semestru au fost: Brau Union (11,2 milioane euro brut), United Romanian Breweries Bere Prod SRL (10,9 milioane euro brut) si Interbrew (10,5 milioane euro brut).



Cele mai promovate marci de bere au fost, in primul semestru, Burger Premium Pils (7,6 milioane euro brut), Ursus Premium (5,5 milioane euro brut) si Golden Brau (4,7 milioane euro brut).



Alfacont Mediawatch monitorizeaza in mod constant piata de publicitate din Romania si include in veniturile brute orice reclama, chiar si pe cele din cross-promotion. In cadrul investitiilor brute in publicitate nu a fost luat in calcul nici un discount, astfel ca fiecarei reclame ii corespunde un rate-card oficial. Firma monitorizeaza orice reclama sau advertorial, cu exceptia anunturilor de mica publicitate.



Concurenta din acest domeniu este, insa, din ce in ce mai acerba, astfel ca principalii jucatori de pe piata cauta permanent noi oportunitati si modalitati de promovare. Unele dintre acestea, precum festivalurile, au devenit deja o traditie pentru anumite marci, precum Bergenbier, Stella Artois, Tuborg si Ursus. Nici nou intratii pe piata nu se lasa mai prejos, astfel ca grupul European Drinks a incheiat sezonul estival cu "Sarbatoarea berii Burger" la Bucuresti.





Festivalul Tuborg, a 3-a editie



Cea de-a treia editie a Festivalului International Tuborg in Bucuresti, organizata de Tuborg Romania si Prospero Advertising, a inregistrat un aflux de 300.000 de persoane. Acestea au consumat, in perioada, 25 iunie - 4 iulie, peste 350.000 pahare de bere.



Programul evenimentului, organizat cu sprijinul Primariei Capitalei, a inclus in acest an concertele a 30 formatii din Romania, la care s-a adaugat proiectia meciurilor Campionatului European de fotbal din Portugalia, al carui sponsor oficial a fost Carlsberg.



Pentru organizarea festivalului, Tuborg Romania a investit 250.000 de dolari. "Insa suma a fost mult mai mare daca tinem cont de toate resursele alocate pentru acest proiect", a spus Catalin Ignat, director marketing Tuborg Romania. El a precizat ca Festivalul constituie un vector de imagine pentru marca Tuborg pentru piata locala.



"Ceea ce dorim sa realizam prin organizarea Festivalului International Tuborg este o interactiune intre consumatori si marcile lor preferate, loialitatea fata de marca putand fi asigurata in special prin punerea intr-o relatie directa a consumatorilor cu marcile grupului Carlsberg. De asemenea, dorim sa construim prin acest festival o imagine coerenta a companiei", a precizat Catalin Ignat.



El a adaugat ca festivalul face parte dintr-o strategie de marketing si comunicare care are ca scop pe langa sporirea increderii consumatorilor in marcile aflate in portofoliul companiei si o crestere treptata a vanzarilor.



Dupa festivalul din Bucuresti, Tuborg a mai organizat doua editii ale acestuia, la Pitesti si Costinesti.





Prima Sarbatoare a Berii Burger in Bucuresti



Prima editie a Sarbatorii Berii Burger in Bucuresti s-a desfasurat in perioada 13 - 22 august in Piata Constitutiei si s-a bucurat de prezenta a peste 100.000 de persoane, care au baut peste 100.000 de litri de bere in cele zece zile ale manifestarii.



Pe langa numeroasele concerte care au avut loc, organizatorii au oferit o multime de premii constand in mii de sticle de bere Burger si materiale promotionale la concursurile organizate pe toata perioada festivalului.



"Ca si celelalte festivaluri ale berii Burger desfasurate anul acesta in mai multe orase din Romania: Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov etc., si evenimentul de la Bucuresti, cel mai mare ca anvergura, a contribuit la cresterea notorietatii si prestigiului brandului Burger", a declarat Ioan Micula, presedinte al Grupului European Drinks.



Micula a precizat, citand studiul de piata efectuat de AC Nielsen-Retail Audit Data, ca Burger se situa, in perioada februarie-martie 2004, pe primul loc cu o cota de piata in volum de 12,5%. "Cresterea constanta a consumului de Burger este intarita si de studiul GfK Consumer Scan conform caruia, in perioada martie-aprilie 2004, Burger este cel mai vandut brand de bere din Romania cu o cota de piata de 14,14%", a adaugat Micula.



Ioan Micula a notat ca actiunile de marketing sustinute, campania de publicitate si calitatea berii au dus la o crestere a vanzarilor de bere din aceasta vara. "Asteptam noile rapoarte ale firmelor specializate in studierea pietei pentru a vedea exact volumul de vanzari si nivelul real al cresterii cotei noastre de piata", a incheiat presedintele Grupului European Drinks.





Ursus, un nou festival la Cluj



Anul acesta, Ursus a reeditat, in perioada 21 - 23 mai, succesul Festivalului Berii de la Cluj, organizat anul trecut, pentru a sarbatori 125 de ani de existenta a marcii.



In cele trei zile ale festivalului, cele mai renumite trupe ale momentului si cei mai in voga artisti au sustinut concerte extraordinare, iar intre spectacole s-au organizat concursuri cu premii. Scena a fost incadrata de doua ecrane pentru proiectii video live si de doua baloane imense cu sigla Ursus, iar fiecare seara s-a incheiat cu focuri de artificii.



Participantii la festival au avut la dispozitie 2.500 de metri patrati care au gazduit 40 de puncte de vanzare cu 1.500 de locuri, unde s-au aflat 90 de dozatoare de bere, gratare cu mici, mancare variata, pentru toate gusturile, kurtos-kolacs sau popcorn.



De asemenea, cei care nu au urcat niciodata in nacela unui balon, dar si cei care vor sa repete o astfel de experienta, au avut sansa de a castiga, in fiecare zi a festivalului, o calatorie la inaltime.





Stella Artois, din nou pe ecrane



si anul acesta alaturi de Interbrew, al treilea producator mondial de bere, agentia Momentum a continuat turneul de mare succes "Stella Artois pe Ecrane". Pentru al treilea an consecutiv, Stella Artois a adus cinematograful in strada, propunand iubitorilor filmului din tara noastra o vizionare inedita, in aer liber, pe un ecran gigant, a unora dintre cele mai apreciate filme artistice ale momentului: "Ultimul Samurai" si "Curierul".



Destinatiile alese de organizatori au fost sase mari orase ale tarii: Oradea (14-15 mai), Craiova (21-22 mai), Iasi (28-29 mai), Bacau (4-5 iunie), Galati (11-12 iunie) si Timisoara (18-19 iunie).



O alta serie de evenimente organizate de Momentum si Interbrew au constituit-o sarbatorile Bergenbier. In acest an, aceste evenimente au poposit in luna mai a acestui an la Blaj, Ploiesti si Alba Iulia.



Datorita succesului editiilor anterioare ale manifestarii, Sarbatoarea Bergenbier a fost organizata anul acesta in premiera la Alba-Iulia, la sfarsitul lunii mai. In cele trei orase, trupe precum Voltaj, Proconsul, Directia 5 au concertat alaturi de mari nume ale muzicii populare romanesti.



Pentru sustinerea acestor manifestari, Momentum a creat spotul "Blaj-Home Market" difuzat incepand cu luna mai, pe majoritatea canalelor TV. Reclama este un montaj de secvente din spoturile Bergenbier, la care se adauga imagini filmate cu ocazia unor sarbatori campenesti organizate de Bergenbier in diferite orase ale tarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO