Media & Advertising

WPP, cel mai mare grup de advertising din lume, suferă cea mai gravă prăbuşire pe bursă din ultimii 28 de ani

WPP, cel mai mare grup de advertising din lume, suferă...

Autor: Alex Ciutacu

27.02.2020, 15:52 667

Acţiunile WPP, cel mai mare grup de advertising din lume, au scăzut pe bursa de la Londra cu 17% în timpul şedinţei de tranzacţionare de joi, după ce compania a anunţat că vânzările for stagna în 2020 pe fondul unui declin peste aşteptări în T4 2019.

Compania a anunţat joi că raportul dintre venituri şi costuri – principalul indicator urmărit de analişti – au scăzut cu 1,9% în T4 2019, în timp ce analiştii estimau o scădere de doar 0,8%.

WPP a spus că nu se aşteaptă ca vânzările să îşi revină până la finalul anului, după ce veniturile totale au scăzut cu 1,6% anul viitor. Analiştii se aşteaptau până acum ca veniturile WPP să crească cu 0,4% în 2020.

La ora redactării materialului, acţiunile WPP sunt în scădere cu 16%. Scăderea de 17% înregistrată în primele ore de tranzacţionare reprezintă cea mai mare scădere procentuală din 1992 pentru WPP.

Businessul WPP intră în al doilea an al unui plan de reorganizare pe trei ani, în contextul în care CEO-ul Mark Read duce o luptă neîntreruptă cu companiile de tehnologie precum Google şi Facebook, care au perturbat industria de advertising.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO