Media & Advertising

Zece lucruri de reţinut despre industria globală de publicitate

Zece lucruri de reţinut despre industria globală de publicitate
01.01.2013, 18:31 736

Jucătorii din industria de advertising şi-au redus estimările privind cheltuielile cu publicitatea la nivel global pe fondul recesiunii din Europa şi al situaţiei fiscale dificile din SUA, însă în pofida incertitudinilor, oportunităţile de dezvoltare pe pieţele emergente nu lipsesc, scrie adage.com. În continuare sunt prezentate zece lucruri despre piaţa globală de publicitate, dar şi estimări privind evoluţia industriei de advertising în următorii ani.

1. Piaţa de publicitate are o valoare de 500 miliarde de dolari. Potrivit estimărilor Group M, parte a WPP, cel mai mare grup de comunicare din lume, cheltuielile cu publicitatea la nivel global au fost în acest an mai mari de 500 miliarde de dolari. ZenithOptimedia, divizia de media a grupului Publicis, estimează însă că industria de media va depăşi acest prag în 2013.

2. Creşterea pieţei de publicitate a fost în 2012 de 3,9%, iar pentru 2013 estimarea se menţine.

3. Cheltuielile cu publicitate la nivel global au atins cel mai ridicat nivel din istorie.

Magna Global, parte a grupului de comunicare Interpublic, estimează că sumele investite în publicitate vor atinge anual, ce puţin până în 2017, un nivel record.

4. Evoluţia cheltuielilor cu publicitatea variază foarte mult în funcţie de regiune. În zona Asia/Pacific şi în America Latină sumele investite în advertising au explodat, pe fondul dezvoltării industriei de publicitate din pieţele emergente. ZenithOptimedia prognozează că sumele investite în publicitate în SUA nu vor atinge nivelul din 2007 înainte de anul 2015. În Europa de Vest cheltuielile cu publicitatea ar putea creşte uşor anul viitor.

5. Pieţele emergente vor depăşi SUA din punct de vedere al cheltuielilor cu publicitatea în 2014 şi vor reprezenta o treime din cheltuielile de advertising la nivel global, potrivit unei analize Adage Data Center, realizată pe baza previziunilor ZenithOptimedia.

6. Brazilia, Rusia, India şi China (blocul BRIC) reprezintă aproximativ jumătate din cheltuielile cu publicitatea realizate de pieţele emergente, iar până în 2017 cele patru ţări vor face parte din top zece cele mai importante pieţe de publicitate din lume, potrivit previziunilor Magna Global.

7. Digitalul atrage unul din cinci dolari cheltuiţi pentru publicitate. Anul viitor, internetul va depăşi componenta de print şi va deveni al doilea cel mai mare mediul de comunicare la nivel globa, cu o cotă de 19,8% din cheltuielile totale cu publicitatea, după TV, potrivit ZenithOptimedia.

8. Cheltuielile cu publicitatea la TV au atins la nivel global maximul în 2012, cota din totalul cheltuielilor de avertising fiind de 43%, potrivit Group M.

9. În 2011, la nivel global, 46 de companii au alocat bugete de media mai mari de un miliard de dolari.

10. Categoria produselor de îngrijire personală este cea care alocă cei mai mulţi bani pentru publicitate, urmată de sectorul auto şi de categoria produselor alimentare.

AFACERI DE LA ZERO