Mediafax.biz Exclusiv

Achiziţia TNT de către UPS pune bazele celui mai mare jucător din curierat în România, cu afaceri totale de peste 50 mil. euro

Achiziţia TNT de către UPS pune bazele celui mai mare jucător din curierat în România, cu afaceri totale de peste 50 mil. euro

Autor: Mirabela Tiron

19.03.2012, 18:48 335

Prin această tranzacţie, la nivel global UPS îşi va consolida poziţia în Europa, în special pe pieţe precum Franţa, Germania, Olanda, Marea Britanie şi Franţa.

Dacă la nivel internaţional UPS este cel mai mare jucător pe expedieri internaţionale, în România americanii bifau afaceri de 18 milioane de euro în 2010, ocupând poziţia cinci în topul celor mai mari jucători privaţi din curierat, după FAN Courier, DHL- deţinută de Deutsche Post, TNT şi Cargus. Deşi a avut cea mai mare cifră de afaceri în urmă cu doi ani, FAN Courier activează pe un alt segment de piaţă, respectiv pe cel al expediţiilor interne.

"Este prea devreme să vorbim despre deciziile care vor fi luate la nivel local în urma acestei tranzacţii. După ce voi primi instrucţiuni de la compania-mamă vă voi putea oferi informaţii", a declarat pentru ZF Iulia Nartea, country manager al UPS România, specializată pe expediţii internaţionale.

Creştere bună în România

În prezent, compania operează zilnic un zbor dedicat între Otopeni şi principalul său centru aerian european din Köln şi un zbor între Timişoara şi Köln.

Compania a făcut în 2010 un profit de 885.000 lei (210.000 euro), la un număr de 118 angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. UPS, care livrează la nivel mondial chiar şi 23 de milioane de pachete în zilele de vârf, a avut pe piaţa românească în primele trei trimestre ale anului trecut un volum de expediţii în străinătate mai mare cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Spre comparaţie în alte ţări din Europa creşterea medie a fost de 9%. Cea mai mare parte a volumului care provine de la clienţii din România se expediază către destinaţii din Uniunea Europeană.

Gigantul american UPS, prezent în 220 de ţări, operează unul dintre cele mai mari hub-uri cu o capacitate de sortare de 110.000 de colete pe oră.

În România, UPS concurează cu operatorii DHL, Pegasus (DPD), TCE Logistică şi FAN Courier, liderul pieţei, care însă este bine poziţionat pe piaţa expediţiilor interne, nu pe cea internaţională. Piaţa românească de curierat este estimată la 200 de milioane de euro.

TNT, pe locul trei pe o piaţă de 200 de milioane de euro

După compania cu capital românesc FAN Courier şi DHL, deţinută de Deutsche Post, TNT este al treilea jucător de pe piaţa de curierat, după cifra de afaceri din 2010. Compania a raportat atunci o cifră de afaceri de 34 de milioane de euro şi un profit de 1,6 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Bogdan Enache, directorul general al TNT România, a declarat că nu poate comenta nimic pentru moment despre măsurile care vor fi luate pe piaţa locală.

Singur printre giganţi

Singura companie de curierat intern care s-a dezvoltat independent este Fan Courier, cu afaceri de 40 de milioane de euro şi care este controlată de fraţii Adrian şi Neculai Mihai şi Felix Pătraşcanu.

Adrian Mihai, unul dintre cei trei acţionari ai FAN Courier, susţine că această tranzacţie va duce la o consolidare şi implicit la creşterea competiţiei pe segmentul de livrări internaţionale.

"FAN Courier activează pe segmentul de expediţii interne, pe livrări internaţionale avem doar 1%. Practic ne vom uita la ce se întâmplă în urma acestei tranzacţii între UPS şi TNT ca la un spectacol pentru că nu ne afectează", a declarat Adrian Mihai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO