Mediafax.biz Exclusiv

Auchan atacă Ghencea şi cumpără cu 15 mil. € jumătate din Tricodava

Auchan atacă Ghencea şi cumpără cu 15 mil. € jumătate din Tricodava

Autor: Cristi Moga

28.11.2011, 17:37 1540

Reţeaua de hipermarketuri Auchan, care a ajuns în acest an la nouă magazine pe piaţa locală, dintre care două se află în Bucureşti, şi-a trecut săptămâna trecută în portofoliu jumătate din terenul fostei fabrici Tricodava, pentru care a început negocierile încă din primăvara acestui an.

Terenul era deţinut de firma spaniolă Pryconsa, care alături de alţi spanioli, Gran Via, cumpăraseră lotul de 5,4 ha de sub Tricodava în 2007 de la fondul de investiţii Broadhurst pentru 42 de milioane de euro, circa 780 de euro/ metru pătrat.

Pryconsa şi Gran Via au rupt ulterior parteneriatul şi au împărţit terenul în două părţi egale, iar acum Pryconsa a acceptat o pierdere de circa 30% din vânzarea terenului, în condiţiile în care preţul obţinut nu depăşeşte 600 de euro/metrul pătrat.

Spaniolii au realizat la Tricodava investiţii şi în demolarea clădirilor existente şi aprobarea indicatorilor urbanistici, dar acum au decis să renunţe la proiect.

"Auchan a cumpărat terenul săptămâna trecută, valoarea tranzacţiei fiind de 15-16 milioane de euro", au declarat pentru ZF surse din piaţa imobiliară.

Reprezentanţii Auchan au confirmat tranzacţia, realizată vineri, dar nu au oferit alte detalii în timp ce oficialii Pryconsa nu au făcut niciun comentariu până la închiderea ediţiei.

Terenul Tricodava se află pe strada Braşov din sud-vestul Capitalei, care leagă bulevardele Ghencea şi Drumul Taberei, într-o zonă în care cele mai apropiate hipermarketuri concurente sunt Cora Lujerului şi Real Cotroceni.

Auchan caută astfel să acopere ieşirea din Bucureşti prin prelungirea Ghencea, către Domneşti, o zonă destul de aglomerată, dar în care principalii competitori pe o rază de un kilometru sunt două supermarketuri Billa şi Carrefour, care au însă magazine cu format mai mic.

În Bucureşti sunt în prezent funcţionale 20 de hipermarketuri, dar numărul acestora ar putea creşte cu cel puţin şapte unităţi în următorii doi-trei ani.

Auchan ar mai putea construi în următoarea perioadă un hipermarket şi în zona Crângaşi, unde se află în negocieri pentru achiziţionarea unui teren al fabricii Grantmetal, potrivit informaţiilor ZF.

Francezii au accelerat în ultimii ani procesul de extindere, iar în octombrie şi noiembrie au deschis două hipermarketuri în centrele comerciale Maritimo Constanţa şi Electroputere Craiova, în primăvara anului viitor fiind programată finalizarea unui nou magazin, în Palas Iaşi.

Patrick Espasa, cel care conduce operaţiunile din România ale companiei, intenţionează ca până în 2014 să ducă reţeaua la 14 unităţi, oraşele Galaţi şi Braşov fiind de asemenea printre priorităţile companiei în ceea ce priveşte expansiunea.

Planul de investiţii anunţat în acest an de companie se ridică la 150 de milioane de euro, în condiţiile în care Auchan preferă în general să îşi cumpere spaţiile magazinelor, cum s-a întâmplat de altfel şi în cazul unităţilor deschise la Constanţa şi Craiova.

Auchan numără circa 4.000 de angajaţi în România şi a realizat anul trecut vânzări de 340 de milioane de euro, într-o piaţă în care principalii competitori sunt Carrefour, Kaufland, Real şi Cora.

Cele cinci companii au realizat anul trecut vânzări de circa 3,5 miliarde de euro, având o reţea totală de peste 100 de magazine la nivel naţional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO