Mediafax.biz Exclusiv

Bigotti: Există pusee de revenire a consumului, dar sunt urmate de scădere

Autor: Cristina Rosca

08.04.2012, 18:18 616

"După trei luni suntem în grafic cu estimările noastre iniţiale. Ne bazăm creşterea pe campaniile de marketing şi vânzări, pe maturizarea unor malluri şi pe expansiune", afirmă Cosmin Copaescu, general manager al Bigotti de circa şase ani.

El mai spune că retailerul de îmbrăcăminte îşi va concentra atenţia şi pe serviciile su misura (haine la comandă), servicii care ar putea contribui de asemenea la creşterea vânzărilor.

Bigotti deţine pe piaţa locală 24 de magazine, dintre care cinci în Capitală, iar restul în marile oraşe din ţară. Comparativ cu perioada de boom compania numără cu patru magazine mai puţin. Una dintre unităţile la care a renunţat Bigotti este cea de pe Calea Victoriei.

Revenire pe Calea Victoriei?

"Am închis în perioada când a izbucnit criza financiară, însă ne gândim să redeschidem magazinul acum că această arteră se dezvoltă", spune Copaescu.

Pe Calea Victoriei sunt prezente cele mai multe branduri de modă de pe piaţa locală, precum Max Mara, Hugo Boss şi Ermenegildo Zegna, ultimii doi concurenţi direcţi ai Bigotti.

În prezent toate magazinele companiei sunt în centre comerciale şi malluri, pentru că, spune Copaescu, sunt zone cu trafic intens.

Magazinele Bigotti au suprafeţe între 100 şi 450 de metri pătraţi. "Cele mai bune magazine din punctul de vedere al vânzărilor sunt cele din Bucureşti." Cu toate acestea, planurile de expansiune ale com paniei nu vizează Capitala.

Primul magazin pe care îl va deschide Bigotti în acest an va fi în centrul comercial Palas Iaşi. Acesta este singurul nume pe care îl înaintează Copaescu, deşi recunoaşte că poartă discuţii şi pentru alte deschideri.

Expansiunea prudentă vine în contextul în care consumul nu dă semne constante de revenire. "Nu putem spune că îşi revine consumul. Putem spune că există pusee de revenire, astfel că un avans de scurtă durată este urmat de un declin", explică general managerul Bigotti.

O afacere antreprenorială

Totuşi, compania se adresează persoanelor cu venituri peste medie, care au fost mai puţin afectate de criza financiară şi economică. Evoluţia negativă a consumului şi a economiei s-a reflectat şi asupra afacerilor Graftex Prodcom, cea care administrează afacerile Bigotti.

În 2008, ultimul an de boom economic, compania avea afaceri de 38 mil. lei (10 mil. euro). Anul următor afacerile au scăzut la 29,6 mil. lei (7 mil. euro), nivel similar celui din ultimii doi ani.

"Clientul Bigotti este bărbat, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 45 de ani, activ şi cu salariu de peste 600 de euro", afirmă Copaescu. El mai spune că o parte din produ sele Bigotti sunt realizate în România şi o parte în alte fabrici din Europa, "unde produc şi marile case de modă". Copaescu refuză însă să dea nume de fabrici. "Noi venim cu designul, deoarece avem designeri proprii." Potrivit ultimelor informaţii, compania Graftex Prodcom deţinea şi unităţi de producţie unde se realizau produsele Bigotti.

Graftex Prodcom este deţinută de antreprenori români, potrivit lui Copaescu. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, acţionariatul Graftex Prodcom se împarte între Emil Roşca şi Ion Olteanu. Pe piaţa de îmbrăcăminte pentru bărbaţi Bigotti concurează cu Braiconf, Steilmann şi Hugo Boss.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO