Mediafax.biz Exclusiv

Bugetele companiilor în 2012: Agricola Bacău vrea afaceri cu 10% mai mari. Avansul este la jumătate

Bugetele companiilor în 2012: Agricola Bacău vrea afaceri cu 10% mai mari. Avansul este la jumătate

Autor: Gabriel Razi

22.01.2012, 18:33 219

Dacă vor reuşi să atingă ţinta propusă, afacerile grupului Agricola vor ajunge la 130 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF.

"Avem un obiectiv de creştere la nivel de grup de 10% pentru acest an. Pentru carnea de pui obiectivul este de 13%, iar pentru celelalte segmente este în medie de 10%. Creşterea va fi susţinută şi de export, dar şi de vânzările de pe piaţa locală, unde probabil vom câştiga cotă de piaţă de la alţi competitori în condiţiile în care piaţa este în scădere", spune Grigore Horoi, preşedinte al grupului Agricola Bacău.

Deşi şi-au bugetat afaceri în creştere în acest an, oficialii Agricola Bacău nu iau în calcul şi noi angajări în perioada următoare în condiţiile în care în ultimul trimestru al anului trecut compania a disponibilizat 130 de angajaţi. "Nu vom face foarte multe angajări în acest an. Singurele angajări vor fi pe reţeaua de retail pe măsura extinderii lanţului de magazine".

Restructurarea de personal din ultima parte a anului trecut a fost a doua din ultimii trei ani după ce în 2009 Agricola Bacău a mai renunţat la alţi 350 de angajaţi. Compania a raportat în 2010 că are pe statele de plată 1.600 de angajaţi. Ca urmare a restructurărilor recente, Agricola mai rămâne cu aproximativ 1.450 de angajaţi.

În acest an compania îşi propune însă să deschidă 14 magazine noi, unde vor fi angajaţi circa 40-50 de oameni.

"Noi mergem pe formate mici, sunt cam doi oameni în fiecare magazin plus un back-up (rezervă - n. red.)." Extinderea reţelei de retail face parte dintr-un plan care vizează deschiderea a 100 de magazine mici până la finalul anului viitor. Oficialii producătorului de carne de pui au decis să apese acceleraţia pe zona de retail în contextul în care magazinele proprii sunt considerate ca fiind o sursă sigură de cash. În prezent Agricola operează aproximativ 70 de magazine.

Dacă reţeaua de magazine aduce în fiecare zi bani companiei, divizia de export este în ultima perioadă un adevărat motor de creştere în condiţiile în care piaţa locală a cărnii urmează de mai bine de doi ani o pantă descendentă.

"Vizăm creşterea cu 13% a exporturilor în 2012", explică Grigore Horoi.

La sfârşitul anului trecut aproximativ 20% din afacerile producătorului veneau pe această linie.

În bani exporturile făcute în 2011 au adus în conturile grupului Agricola aproximativ 23 de milioane de euro.

Dacă producătorul va reuşi să-şi atingă obiectivul de creştere pentru divizia de export la sfârşitul acestui an, vânzările în străinătate ale Agricola vor atinge pragul de 30 mil. euro.

Pe pieţele din Occident compania vinde aât mezeluri şi pui, cât şi produse de tip ready meal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO