Mediafax.biz Exclusiv

C&A deschide nouă magazine în toamnă, faţă de unul în prima parte a anului

C&A deschide nouă magazine în toamnă, faţă de unul în prima parte a anului

Autor: Cristina Rosca

23.08.2011, 19:01 662

Retailerul olandez, care în primii doi ani de prezenţă pe piaţă a deschis trei, respectiv patru magazine pe an, îşi accelerează astfel ritmul de extindere şi ascute lupta pe segmentul de modă, în acelaşi an în care suedezii de la H&M au intrat pe piaţă.

Astfel, după ce a deschis în prima parte a anului un magazin în centrul comercial Family Center din Botoşani, compania C&A are în plan să deschidă alte nouă unităţi până la finalul anului.

"Primul magazin pe care îl vom deschide în această toamnă, mai exact pe 1 septembrie, va fi la Sibiu. Lui îi vor urma oraşe precum Suceava, Focşani, Constanţa, Timişoara şi Craiova", spune Cristian Codrea, district manager al C&A România.

Retailerul, intrat pe piaţă în primăvara anului 2009, a deschis până în prezent magazine în oraşe din nordul şi nord-vestul ţării (Arad, Cluj, Baia Mare şi Botoşani), excepţie făcând Bucureştiul şi Buzăul.

Merge la mall

Compania se orientează în principal spre centre comerciale şi mall-uri, toate unităţile deschise până acum fiind într-o astfel de locaţie.

"Deschidem în funcţie de posibilităţi, însă până acum în România nu s-a ivit ocazia să deschidem într-un spaţiu stradal", spune Codrea, care dă exemplul magazinelor viitoare din Constanţa şi Craiova, care vor fi deschise în centrele comerciale Maritimo şi Electroputere. El nu dă detalii despre valoarea investiţiilor în expansiune, însă acestea sunt relativ mici comparativ cu cele din domeniul alimentar, respectiv câteva sute de mii de euro, în condiţiile în care spaţiile pentru magazine sunt închiriate, iar banii merg pentru stocuri şi amenajarea spaţiilor.

Angajează 150 de oameni

În condiţiile în care un magazin C&A are între 10 şi 18 angajaţi, la o medie de 15 persoane per magazin - atât angajaţi full, cât şi part time - compania ar urma să angajeze anul acesta, în cele zece unităţi noi care au fost sau urmează a fi deschise, circa 150 de persoane.

Grupul C&A, înfiinţat în Olanda şi controlat de grupul Cofra, este poziţionat pe segmentul medium-low (un tricou costă 25 de lei), în timp ce Zara (brand al spaniolilor de la Inditex) este poziţionat mai sus ca preţ, iar H&M între cele două.

Consumul scade, dar piaţa de fashion creşte

Decizia celor de la C&A de a miza pe expansiune în acest an survine într-o perioadă în care consumul continuă să scadă cu peste 5%, trend ce a început din urmă cu doi ani. Totuşi, piaţa locală de fashion a crescut cu 5-10% în primele şase luni din acest an, nivel care s-ar putea menţine până la finalul lui 2011, potrivit estimărilor jucătorilor din piaţă şi a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

În aceste condiţii, în 2011 a intrat pe piaţă H&M şi până la finalul anului va deschide primele magazine şi retailerul britanic New Look.

De asemenea, ceilalţi retaileri internaţionali prezenţi pe piaţă, precum Inditex şi New Yorker, au accelerat expansiunea în acest an, urmând să deschidă în total câteva zeci de magazine.

Şi retailerul suedez H&M, care a intrat pe piaţa locală la finalul lunii martie, va mai deschide până la sfârşitul acestui an alte patru magazine, urmând a ajunge astfel la o reţea de zece unităţi. Deşi a intrat târziu pe piaţă, la circa şapte ani după Inditex, H&M a mizat pe o expansiune rapidă pe piaţa locală. La deschiderea primului magazin din România, Karl-Johan Persson, CEO-ul H&M, spunea că România este prima piaţă unde compania va deschide din primul an cel puţin opt magazine.

C&A Moda Retail a realizat în 2009, ultimul an pentru care există informaţii, o cifră de afaceri de circa 33,2 milioane de lei (circa 7,9 mil. euro) şi un profit de circa 125.000 de lei (30.000 de euro), adică o medie de 2,6 mil. euro pe magazin, în condiţiile în care niciun magazin nu a prins mai mult de opt luni de funcţionare.

Astfel, potrivit estimărilor ZF, cu şapte magazine operaţionale în 2010 compania ar putea avea încasări între 22 şi 27 de milioane de euro.

Compania nu a publicat pe Ministerul de Finanţe rezultatele pe 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO