Mediafax.biz Exclusiv

C&A pune România pe lista de priorităţi: Dublăm spaţiul de vânzare

Autor: Cristina Rosca

21.04.2011, 17:08 17

"Vrem ca în următorii doi ani sădublăm spaţiul de vânzare pe care îl avem în România", a spusBenedikt Lauck, director de marketing pentru Austria, România,Croaţia şi Slovenia, în cadrul conferinţei anuale a C&A pentruanunţarea rezultatelor financiare.

Deocamdată însă afacerearetailerului în România este printre cele mai mici din regiune, încondiţiile în care în 2009 compania a raportat afaceri de 7,9milioane de euro, adică o medie de 2,6 milioane de euro pe magazin,în condiţiile în care niciun magazin nu a prins mai mult de optluni de funcţionare.

C&A nu publică rezultatelepentru România individual, ci doar alături de alte ţări "nouintrate în portofoliul C&A", respectiv Turcia, Italia şiCroaţia. În toate cele patru ţări afacerile retailerului s-auridicat la 114 milioane de euro în 2010, în creştere cu57,2%.

În condiţiile în care în celepatru ţări olandezii deţin 47 de magazine - 25 în Turcia, 6 înItalia şi câte 8 în Croaţia şi Româniavânzările per magazin seridică în medie la 2,43 milioane de euro. În aceste condiţii,vânzările C&A în România s-ar putea situa în 2010 în jurul a 20de milioane de euro, potrivit calculelor ZF.

C&A, care deţine 1.490 demagazine în 19 ţări, a obţinut anul trecut la nivel mondialvenituri de 6,59 mld. euro, în creştere cu 4,6%.

"Vrem ca în următorii cinci anisă ajungem la o cotă de piaţă de 5-7% în România", a mai spusBenedikt Lauck, care nu a precizat însă ţinte de vânzări saunumărul de magazine care vor fi deschise.

Cu o astfel de cotă de piaţă,vânzările C&A ar putea ajunge însă în cinci ani la 150 demilioane de euro, potrivit calculelor ZF care se raportează lavaloarea pieţei de fashion anunţată de Euromonitor: 2,9 miliarde deeuro în 2015. Şi compania de cercetare anticipează un saltimportant al pieţei de fashion, în condiţiile în care în 2010 nivelul vânzărilor nu ajungea încă la 2 miliarde de euro.

Dacă reprezentanţii grupului nuoferă detalii concrete privind planul de extindere din România,oficialii locali au anunţat anterior că C&A ar putea deschidenouă magazine în acest an, după ce a deschis trei şi respectivpatru magazine pe an în primii doi ani de prezenţă pepiaţă.

Grupul C&A, înfiinţat înOlanda şi controlat de grupul Cofra, este poziţionat pe segmentulmedium-low (un tricou costă 25 de lei), mai jos decât principaliisăi competitori, în timp ce Zara este poziţionat mai sus ca preţ,iar H&M între cele două.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO