Mediafax.biz Exclusiv

Cele mai bune hipermarketuri din Bucureşti vând de peste 100 mil. euro fiecare, în Militari şi Titan

Cele mai bune hipermarketuri din Bucureşti vând de peste 100 mil. euro fiecare, în Militari şi Titan

Autor: Cristi Moga

18.07.2011, 19:27 714

Francezii(Carrefour, Cora şi Auchan) şi germanii (Real) au dat lovitura înRomânia după ce au construit magazine în mijlocul cartierelorCapitalei, zone cu sute de mii de locuitori pe o rază de 2-3kilometri.

Potrivit informaţiilor din piaţă, cele maiperformante magazine - Cora Lujerului, Auchan Titan şi CarrefourOrhideea - au vânzări anuale de peste 100 mil. euro fiecare, carepot fi considerate "excepţionale" atât pentru piaţa locală, undevânzările medii ale unui hipermarket sunt de 40 mil. euro, cât şicomparativ cu pieţele vestice.

De altfel, reprezentanţii Auchan spuneaurecent că magazinul lor din Titan înregistrează cel mai mare traficde clienţi dintre hipermarketurile europene, 30.000 - 45.000 deoameni zilnic, fiind depăşit doar de unităţi din Rusia sau China.Şi ca vânzări hipermarketul din Titan este unul de top, ţinând contcă la nivel internaţional, pe 12 pieţe, divizia de hipermarketuri aAuchan a înregistrat anul trecut vânzări medii de 61 de milioane deeuro per magazin (34,2 miliarde de euro prin 559 dehipermarketuri), în timp ce vânzările magazinului din estulCapitalei depăşesc 100 de milioane de euro anual.

Reprezentanţii Auchan nu au oferitinformaţii mai exacte referitoare la vânzările magazinului dinTitan până la închiderea ediţiei. Auchan mai are un magazin înBucureşti, în Militari, dar rezultatele acestui hipermarket nu suntla fel de bune, în condiţiile în care proiectul se află la doarcâţiva kilometri de cel mai bun magazin al reţelei Cora, cu vânzăricare depăşesc de asemenea 100 de milioane de euro anual.

Cora Lujerului, peste Cora SunPlaza

"Vă pot confirma că magazinul Cora Lujeruluiare cea mai mare cifră de afaceri şi este cel mai profitabilmagazin din reţeaua noastră", au precizat pentru ZF reprezentanţiireţelei Cora, care mai au magazine în Pantelimon şi Berceni (SunPlaza), dar care nu se ridică deocamdată la nivelul vânzărilormagazinului din Militari. În ceea ce priveşte reţeaua de magazine aliderului pieţei Carrefour România, magazinul din zona Grozăveşti -Orhideea, situat în vecinătatea căminelor studenţeşti, rămânemagazinul de top al companiei, în ciuda faptului că în ultimii ani,pe fondul lucrărilor la Pasajul Basarab, care au îngreunat accesulîn zonă, numărul de clienţi a mai scăzut.

Carrefour a mai deschis în ultimii animagazine în Băneasa, Colentina, Vitan, Berceni sau la Piaţa Unirii,dar hipermarketul de la Orhideea a rămas numărul unu, cu vânzări depeste 100 de milioane de euro, fiind secondat în cadrul reţelei demagazinul din cadrul proiectului Băneasa, care se apropie la rândulsău de vânzări de 100 de milioane de euro anual. ReprezentanţiiCarrefour nu au oferit până la închiderea ediţiei niciun fel deinformaţii privind vânzările celor mai performante magazine dincadrul companiei.

Real Cotroceni "ameninţă" RealVitan

În ceea ce priveşte compania germană Real,care operează patru hipermarketuri în Bucureşti, magazinul cu celemai mari vânzări este cel din Vitan, "dar şi hipermarketul dinCotroceni Park vine tare din urmă", spun surse din piaţa deretail.

Dintre reţelele de hipermarketuri, Real arepe piaţa locală cele mai mici vânzări per magazin, de circa 28 demilioane de euro pe parcursul anului trecut. Reprezentanţiicompaniei au declarat că nu pot oferi informaţii referitoare lavânzările magazinelor "din motive comerciale".

Pe lângă magazinele din Vitan şi Cotroceni,Real mai deţine magazine în Berceni şi pe bulevardul TheodorPallady din estul Capitalei.

În următorii ani este puţin probabil careţelele de hipermarketuri să mai construiască magazine cu vânzăride peste 100 mil. euro, în condiţiile în care piaţa se apropie desaturaţie după ce au fost construite magazine în majoritateacartierelor.

Cu toate acestea, pentru anumite terenurimanagerii ar fi dispuşi să semneze contracte de achiziţie chiar"mâine, cu ambele mâini", în condiţiile în care Bucureştiul rămânecea mai mare piaţă din regiune şi unul dintre cele mai mariconglomerate urbane din Uniunea Europeană, după Londra, Paris,Berlin, Madrid sau Varşovia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO