Mediafax.biz Exclusiv

Cimpoeşu, Kaspersky: Ne uităm şi la micul retail ca un potenţial rezervor de creştere

Cimpoeşu, Kaspersky: Ne uităm şi la micul retail ca un potenţial rezervor de creştere

Autor: Adrian Seceleanu

23.10.2011, 19:39 228

"Anul trecut am avut o creştere foarte bună - de 47%, a fost un salt. Anul acesta ne-am propus ceva similar ca şi creştere, dar încă mai există trimestrul patru. Anul acesta în iulie şi septembrie, în vară şi pe segmentul consumer şi pe cel business toată lumea pare că a fost în vacanţă.

Acum însă a început turarea motoarelor şi cred că vom vedea o dinamică foarte bună în T4", a spus şeful filialei locale a Kaspersky, care concurează pe piaţa locală cu soluţii dezvoltate de rivali precum Bitdefender, Eset Nod 32 sau Norton.

Valoarea pieţei soluţiilor de securitate informatică din România era anul trecut de aproximativ 12 milioane dolari. Cimpoeşu estimează că va închide anul cu o cotă de piaţă în creştere: "Ca şi cotă de piaţă, cred că suntem undeva la 20% din piaţa de soluţii de securitate endpoint (pentru laptopuri, servere, telefoane mobile etc.). Cred că vom câştiga câteva procente în plus la cota de piaţă în acest an." Compania rusă a lansat pe piaţă noi produse în acest an, cel mai recent fiind Kaspersky End point Security 8 for Windows, destinat protecţiei staţiilor de lucru care operează pe sisteme Windows.

Piaţa de soft de securitate va continua să crească în condiţiile în care sectorul public şi multe companii locale sunt încă în faza de achiziţie şi securizare a infrastructurii.

"Compania de analiză IDC estimează de la an la an o creştere de cel puţin 10% şi este normal: sunt mai mult echipamente în economie, iar companiile sunt încă în faza de pubertate din punct de vedere al infrastructurii. Nu am ajuns la acea maturitate în care majoritatea companiilor să investească în business intelligence, în ERPuri, în aplicaţii inteligente, în servicii şi externalizarea serviciilor. Firmele încă investesc destul de mult în ceea ce înseamnă infrastructură. În sectorul public există foarte multe probleme tehnice şi de aceea a început să fie cerere şi de pe acest segment. Am vândut foarte bine în sectorul public în acest an fără să facem campanii foarte mari de educare." În ceea ce priveşte segmentul consumer, Cimpoeşu afirmă că firma pe care o conduce se va axa pe lângă retailerii online şi marile lanţuri comerciale şi pe magazinele mici, care au avantajul de a putea oferi şi consultanţă pentru clienţi.

"Din punct de vedere al segmentului consumer nu a fost o explozie faţă de anul trecut - au fost unele creşteri mici, iar unii vendori chiar au avut scăderi, din datele care există pe piaţă. Acest lucru s-a întâmplat şi pentru că nu a fost mult focus pe retail. Noi chiar pregătim ceva - un program pentru micul retail - magazinele mici şi medii, care au fost ignorate în această perioadă. Toată lumea s-a dus fie în online, fie la marile lanţuri, dar acele mici magazine încă există şi au clienţii lor fideli, au service-ul lor la îndemână. Aceşti mici retaileri sunt foarte importanţi. Micile magazine au un potenţial care nu este exploatat." În ceea ce priveşte vânzările de soft de securitate prin marile lanţuri de magazine, Cimpoeşu a spus că acestea pot atinge cu greu volume mari.

"Din punct de vedere antivirus, cred că marile lanţuri comerciale au fost un pic dezamăgite de felul în care s-au mişcat vânzările de soft de securitate. Pentru a vinde trebuie să ai produs bun, poziţionare bună şi comunicare foarte bună, altfel nu ai cum să convingi un cumpărator care tocmai a intrat la raionul de alectronice căutând un joc pentru copil. Întrebarea firească a unui cumpărător este de ce să cumpăr un soft sau altul. Dacă el ştie deja de Kasperky este foarte bine, iar dacă nu comunicarea este cheie. Însă în marile magazine asta nu se poate întâmpla: nu au cum să aloce resurse pentru a oferi acest tip de informaţii. Dacă vrei să întrebi ceva despre un soft de securitate nu ai pe cine. Dar în magzinul mic vânzătorul poate sta de vorbă cu tine şi poate să îşi dea un pic de consultanţă."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO