Mediafax.biz Exclusiv

Clujana îşi extinde exporturile în Europa de Est

Clujana îşi extinde exporturile în Europa de Est

Autor: Laurentiu Cotu

03.11.2011, 10:39 181

În momentul de faţă, ponderea exportului reprezintă 90% din cifra de afaceri a companiei, cei mai importanţi clienţi Clujana fiind din Franţa şi Italia. Compania şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 11 mil. lei (2,6 mil. euro) după ce a încheiat 2010 cu afaceri totale de circa 9,7 mil. lei (2,3 mil. euro).

"Intenţia noastră este să creştem exportul odată cu abordarea unor noi pieţe din ţările est-europene. Suntem în negocieri cu clienţi din Rusia, pentru care sperăm să demarăm producţia începând din luna ianuarie", a declarat Radu Ţărmure, director general al Clujana. Conducerea companiei a mai spus că se orientează către pieţele din Europa de Est, în condiţiile în care pe piaţa din Italia, de exemplu, preţurile pentru articolele fabricate de Clujana s-au redus. Pe de altă parte, compania încearcă să-şi consolideze businessul şi pe piaţa locală.

În prezent, Clujana deţine magazine în incinta fabricii din Cluj, în centrele comerciale Polus Center şi Iulius Mall şi în incinta aeroportului internaţional Cluj-Napoca. Compania are în prezent 420 de angajaţi, capacitatea de producţie fiind de circa 1.700 de perechi de încălţăminte pe zi.

Clujana produce diferite tipuri de încălţăminte pentru femei, bărbaţi, adolescenţi sau copii. Compania a fost înfiinţată în anul 1911 sub denumirea de Fabrica de piele "Fraţii Renner&CO", iar din anul 1948 a fost trecută în proprietatea statului.

Clujana a fost înainte de anul 1989 una dintre cele mai importante fabrici de încălţăminte din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO