Mediafax.biz Exclusiv

Contractele cu petroliştii urcă afacerile lui Gruia Stoica în transportul feroviar cu 10% în primul semestru

Contractele cu petroliştii urcă afacerile lui Gruia Stoica în transportul feroviar cu 10% în primul semestru

Autor: Mirabela Tiron

12.07.2011, 17:54 192

"Creştereaveniturilor se datorează, în principal, contractelor semnate în adoua jumătate a anului trecut cu companiile Rompetrol şi Lukoil,dar şi prelungirii contractelor cu celelalte companii partenere", adeclarat Gruia Stoica.

Gruia Sotica este de origine dinlocalitatea Toflea (jud. Galaţi) şi este unul dintre cei maidiscreţi oameni de afaceri români, care şi-a clădit un business desute de milioane de euro în industria căilor ferate.Stoica esteproprietarul grupului Grampet, care include Grup Feroviar Român, ceoperează cu 13.500 de vagoane şi 280 de locomotive.

GFR este deţinut cu un pachet de50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didilă, cu 14,1% de RapidCom (deţinută de Vasile Didilă) şi cu 9% de compania Turnoprest(deţinută de Vasile Didilă).

Gruia Stoica deţine la compania Grampet SAun pachet de acţiuni de 73,3%, alături de Adriana Didilă (26,6%),sub 1% din acţiuni fiind controlate de Soare Lucian Luigi şi IagherGheorghe.Stoica asusţinut că în primele şase luni ale acestui an GFR s-a concentratpe dezvoltarea operaţiunilor cu actualii clienţi Petrom, Rompetrol,Lukoil, Lafarge, Dacia şi Mechel. "Deocamdată nu putem furniza dateprivind profitul companiei întrucât rezultatele semestrialedefalcate nu sunt finalizate."

Anul trecut, GFR a obţinut unprofit net de 1,1 mil. euro (faţă de 2,5 mil. euro în 2009), la ocifră de afaceri de 124 mil. euro, potrivit datelor de la RegistrulComerţului.

În decembrie anul trecut, GFR apreluat vagoanele şi 350 de angajaţi de la Rompetrol Logistics(RPL), companie deţinută de KazMunaiGaz.

Contractele de servicii detransport feroviar au fost încheiate pe o perioadă de trei ani, cuposibilitatea de prelungire cu încă doi ani. Transportatorul GFR amai semnat anul trecut un contract important în segmentuldistribuţiei de carburanţi cu ruşii de la Lukoil.

Pe piaţa transportului feroviarde mărfuri, GFR concurează cu compania de stat CFR Marfă, dar şi cucompaniile private Servtrans şi Unifertrans.

Dacă operatorii privaţi şi-aumajorat afacerile anul trecut, compania de stat CFR Marfă aînregistrat o cifră de afaceri de 236 mil. euro, în scădere cu7%.Mai mult,pierderile operatorului feroviar de stat au ajuns la 84 mil. euro,cu 3 mil. euro mai mult faţă de nivelul din anulanterior.

Grupul Grampet mai include, pelângă transportatorul feroviar de marfă Grup Feroviar Român,fabrica de reparaţii vagoane Remar Paşcani, Reva Simeria sau TuristSemenic.

Mai mult, Grampet mai deţineparticipaţii majoritare la două firme de transport feroviar dinUngaria şi Bulgaria, Train Hungary, respectiv Bulgaria RailwayCompany, iar în urmă cu patru ani a achiziţionat 70% din principalacompanie de reparaţii şi construcţii de vagoane din Serbia, ZelvozSmederevo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO