Mediafax.biz Exclusiv

Cristim a cumpărat brandul Matache Măcelaru. „Urmează o campanie puternică de marketing“

Cristim a cumpărat brandul Matache Măcelaru. „Urmează o campanie puternică de marketing“

Radu Timiş, acţionar al Cristim: Până acum nu am făcut achiziţii. Am construit de la zero şi am dus brandul Cristim în poziţia de lider de piaţă în categorie. În schimb am făcut investiţii majore. Numai în ultimii doi ani am investit în tehnologie peste 17 milioane de euro.

Autor: Dana Ciriperu

10.10.2011, 18:42 1823

"Am început pregătirile pentru relansarea pe piaţă a mezelurilor Matache Măcelaru şi în cel mult trei săptămâni brandul va fi în toată reţeaua noastră de distribuţie. Toată producţia se face la fabrica noastră de la Filipeştii de Pădure", a declarat pentru ZF Radu Timiş, care controlează alături de soţia sa Cristina afacerea Cristim.

Antreprenorul român a explicat că grupul nu a fost interesat să cumpere şi unităţile de producţie deoarece fabrica deţinută de Cristim la Filipeştii de Pădure (judeţul Prahova) mai poate susţine o dublare a capacităţilor de producţie. "Nici brandul Salonta nu a fost în atenţia noastră în aceastră tranzacţie", a mai spus Timiş.

Matache Măcelaru a fost în perioada 2008-2010 unul dintre cele mai vizibile branduri din industria mezelurilor după ce acţionarii (fraţii Dobronăuţeanu) au investit puternic în promovare.Potrivit unor informaţii anterioare, bugetul de marketing al mărcilor Matache Măcelaru şi Salonta a fost de zece milioane de euro (valoare rate-card).

De altfel, în urma promovării puternice, cifra de afaceri a Principal Company - care deţinea brandurile de mezeluri - a crescut de la 9,3 mil. euro în 2006 la peste 25 mil. euro în 2008.În 2010 însă, Principal Company a intrat în insolvenţă având de restituit datorii de 70 mil. lei, potrivit unor informaţii anterioare ale companiei.

Astfel, acţionarii au decis ca la fabrica din Prahova să înceapă şi producţia de băuturi alcoolice, în timp ce la Salonta (Bihor) o parte din active au fost închiriate, iar mezelurile produse se vindeau în august "doar la poarta fabricii" fără să existe o activitate de marketing care să le susţină.

Prima tranzacţie semnată de familia Timiş

Semnarea acestei tranzacţii de către Cristim reprezintă de altfel o premieră pentru producătorul de mezeluri, în condiţiile în care de la înfiinţarea companiei familia Timiş a preferat să crească fără achiziţii şi să investească în extinderea fabricii din Filipeştii de Pădure.

"Până acum nu am făcut achiziţii. Am construit de la zero şi am dus brandul Cristim în poziţia de lider de piaţă în categorie. În schimb am făcut investiţii majore. Numai în ultimii doi ani am investit în tehnologie peste 17 milioane de euro", a mai precizat Timiş, care adaugă că pregăteşte compania pentru o nouă etapă, cea a investiţiilor în marketing şi comunicare.

"Vom începe o campanie de marketing şi comunicare puternică", a spus omul de afaceri, fără a da informaţii privind valoarea acestei campanii.

De altfel, Timiş nu a vorbit nici despre valoarea tranzacţiei, dar a spus că "achiziţia nu a presupus implicarea unui susţinător extern (bănci sau organisme financiare - n. red.)." Cristim a avut anul trecut afaceri de 80 milioane de euro, în uşoară scădere faţă de anul precedent, dar compania şi-a majorat profitul cu peste 1,5 milioane de lei, la 12,8 milioane de lei (circa 3 milioane de euro).

Pentru acest an Radu Timiş şi-a propus să obţină un profit de 4,7 milioane de euro.

Profitul companiei s-a îmbunătăţit după ce Timiş a luat în cei trei ani de criză decizii dure, a restructurat întreaga afacere, a renunţat la dividende în ultimii doi ani şi a decis să trimită oamenii acasă în şomaj tehnic patru zile pe lună în unele perioade pentru a tăia din costuri.

Achiziţia brandului Matache Măcelaru ar putea fi unul dintre factorii care să contribuie la o creştere importantă a vânzărilor Cristim anul viitor, alături de orientarea producătorului pe pieţele externe şi de investiţiile în agricultură ale familiei Timiş.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO