Mediafax.biz Exclusiv

„Fabrica de gadgeturi“ Taiwan promite o avalanşă de rivali pentru iPad: cel puţin 20 în cel mult un an de zile

„Fabrica de gadgeturi“ Taiwan promite o avalanşă de rivali pentru iPad: cel puţin 20 în cel mult un an de zile

Autor: Adrian Seceleanu

24.11.2010, 19:06 14

În cel mult un an de zile piaţa mondială va fiinvadată de tablete PC asemănătoare Apple iPad, astfel căretailerii ar putea avea pe rafturi la sărbătorile de la sfârşitulanului 2011 un număr de cel puţin 20-30 de produse, estimeazăVincent Lai, vicepreşedinte al diviziei de marketing a companieitaiwaneze Micro Star International (MSI), unul dintre cei mai mariproducători mondiali de componente pentru PC-uri, notebookuri şialte echipamente IT&C.

"Tabletele sunt acum unul dintre cele mai binevândute produse de pe piaţă, pe lângă smartphone-uri şitelevizoarele inteligente, iar în cel mult un an de zile foartemulte produse - la care încă se lucrează în acest moment, vorajunge pe rafturile magazinelor. Într-un an de zile vor fi celpuţin 20 de modele diferite de tablete", a declarat Lai în cadrulunei întâlniri cu jurnalişti din Europa de Est, organizată deConsiliul pentru dezvoltarea comerţului exterior din Taiwan(TAITRA).

Şi MSI, companie cu venituri de 2,6 mld.dolari anul trecut, lucrează în acest moment la diferite modele detablete, dar compania nu a luat încă nicio decizie de a lansa unprodus, fiind încă în faza de testare.

"Este foarte important şi cu ce aplicaţii, cuce conţinut vin tabletele, ce reviste, ce ziare pot fi citite peele. Din acest motiv, MSI încă evaluează situaţia de pe aceastăpiaţă şi dacă va lansa un asemenea produs." Cel mai bine vândutprodus de pe piaţa mondială de tablete PC este gadgetul care a şilansat această modă, respectiv Apple iPad, cu aproape 8 milioane deexemplare comercializate de la lansarea din ianuarie 2010. Cel maicunoscut rival al iPad este Galaxy Tab, o tabletă produsă decompania sudcoreeană Samsung. Mai puţin cunoscut în Europa, pepiaţă există şi un produs lansat de taiwanezii de la ViewSonic. Cuun ecran de 7 inchi, conectivitate WiFi, 3,5 G, sistem de operareGoogle Android, dar cu un procesor mai slab decât al Galaxy Tab,tableta Viewsonic are în Taiwan un preţ de aproximativ 400 de euro.Cu abonamente de date de la operatorii de telefonie mobilă, tabletaViewsonic poate fi obţinută în Taiwan fără niciun cost dupăaplicarea subvenţiilor.

Dar pentru industria de înaltă tehnologie dinTaiwan, care încearcă de câţiva ani să facă pasul de la statutul deloc ieftin de producţie şi asamblare (incluzând aici şi fabriciledin China) la cel de jucător global, cu branduri şi produseproprii, tabletele au devenit oprioritate.

Anul viitor, în Europa - inclusiv cea de Est,ar putea ajunge pe rafturile magazinelor şi o tabletă produsă de oaltă companie taiwaneză, BenQ. Tableta BenQ va avea un preţ între300 şi 400 de dolari americani, în funcţie deversiune.

Potrivit datelor puse la dispoziţie decompanie, tableta are un ecran de 10,1 inchi, sistem de operareGoogle, conectivitate WiFi şi 3G şi o baterie cu o durată de viaţăde până la 12 ore.

"Producţia de masă pentru tabletă începe lunaviitoare. Ea va fi lansată iniţial pe pieţele din Asia. Dar arputea ajunge anul viitor şi în Europa, inclusiv în ţări caRomânia", a răspuns unei întrebări a ZF Jerry Wang, vicepreşe dinteal BenQ. Compania este cunoscută în România în special prin liniade proiectoare, segment de piaţă pe care este şi numărul unu dinpunctul de vedere al vânzărilor. Şi compania taiwaneză Acer valansa anul viitor trei tablete, însă cu soft ware de laMicrosoft.

Succesul înregistrat de tablete deschide noinişe de piaţă, una dintre ele fiind cea a cărţilor de poveştielectronice pentru copii, spun oficialii Aiptek, o altă companietaiwaneză care încearcă să-şi facă loc pe piaţa globală după ce acâştigat experienţă producând diferite gadgeturi pentru mai multecompanii internaţionale, în specialamericane.

Compania a lansat deja pe piaţă un cititor decărţi electronice, cu ecran color, care poate reda şi melodii înformat MP3 sau afişa galerii de poze şi care este ţintită exclusivcătre copii.

"Nu o să vezi niciun copil stând cu ochiiîntr-un eReader cu ecran alb negru.

Ei vor ceva care să le atragă atenţia, cevacolorat", explică Steven F. C., manager regional de vânzări şimarketing al Aiptek. Cartea electronică de poveşti costă 250 dedolari şi include la mo men tul vânzării 40 de cărţi în formatelectronic.

Ulterior se pot achiziţiona noi cărţi lapreţul de 3 până la 5 dolari americani, însă doar de la Aiptek -prin intermediul unui portal deschis decompanie.

Oficialul Aiptek admite că există dificultăţiîn a convinge editurile să discute cu un producător de electronicedespre drepturi de autor pentru diferite cărţi, însă susţine căfirma trebuie să facă aceşti paşi pentru a impune produsul pepiaţă.

Principalii cumpărători ai eReaderului sunt înacest moment grădiniţele şi familiile care îşi pot permite oasemenea achiziţie.

Compania susţine că momen tan se concentreazăpe piaţa locală cu acest produs, având în vedere că vânzările suntdependente de conţinutul oferit, iar achiziţia drepturilor de autorpe pieţele din Europa ar fi, în acest moment, dificil degestionat.

În Taiwan salariul minim este de 600 de dolariamericani, iar cel mediu de 900 de dolariamericani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO