Mediafax.biz Exclusiv

Farmaciile Dona vor o creştere de două cifre a afacerilor în 2012

Autor: Ioana David

05.01.2012, 15:15 162

În 2011, Dona a avut un rulaj de 170 milioane euro, la o reţea de 212 farmacii

"Obiectivul mandatului meu este ca într-un orizont de timp de 3-4 ani să ajungem la un număr de circa 300 de farmacii (...) şi la o cifră de afaceri de 250-300 mil. euro. Depinde însă şi cum va evolua şi piaţa şi dacă vom continua să ne adâncim în recesiune", a declarat Ovidiu Wencz, noul şef al farmaciilor Dona.

El a adăugat că printre obiectivele lui se numără şi eficientizarea farmaciilor nou deschise.

În general, spune Wencz, noile unităţi ajung la maturizare după 18-24 de luni de la deschidere.

"Găsesc în Bucureşti o concurenţă acerbă, atât între marile lanţuri, cât şi între marile firme producătoare.Concurenţa îşi găseşte reflectarea aici pentru că aici sunt marile clinici, cei mai mulţi prescriptori. Capitala, ne place nu ne place, reprezintă 30% din ce se cumpără în România " a precizat Wencz, care a părăsit piaţa farma în urmă cu 10 ani, alegând o carieră în FMGC.

Comparând cele două perioade, noul şef al Dona crede că dacă înainte greşelile de strategie, de orientare sau cele operaţionale îşi mai aveau loc, când devii un organism substanţial trebuie să fii extrem de atent la detaliile operaţionale şi la costuri.

"Trebuie să reuşeşti să ai o bună gestiune a stocurilor, o vizibilitate până la ultima farmacie în marje şi coerenţă în politica de vânzare, dar şi să te adaptezi la schimbările de peste noapte", explică el.

Farmaciile Dona reprezintă una dintre cele mai extinse reţele din România şi sunt controlate de oamenii de afaceri români Nicu Nistor şi Eugen Banciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO