Mediafax.biz Exclusiv

Fluctuaţiile de la lună la lună îi ţin în şah pe berari, dar consumul dă semne de revenire

Fluctuaţiile de la lună la lună îi ţin în şah pe berari, dar consumul dă semne de revenire

Autor: Ioana David

25.08.2011, 19:12 81

Astfel, în primele şase luni s-au vândut aproximativ 8 milioane de hectolitri, cea mai bună lună fiind iunie cu un plus de aproape 4%.

De cealaltă parte, cele mai slabe rezultate în această industrie au fost consemnate în ianuarie, martie şi aprilie, trei luni în care scăderile le-au dat bătăi de cap berarilor.

Acestea sunt primele informaţii despre evoluţia pieţei de bere la jumătatea anului, în condiţiile în care Asociaţia Berarii României (care oferă acest tip de date), nu a avut încă nicio comunicare în acest sens. Ultimele informaţii ale Asociaţiei sunt aferente primului trimestru, când scăderea în volum era de 2%.

În momentul acelui anunţ, reprezentanţii Asociaţiei spuneau că este extrem de dificil de făcut o estimare cu privire la mersul pieţei în 2011 deoarece al doilea semestru al anului este decisiv şi poate inversa tendinţa din primele luni.

Cu toate acestea, se poate considera că vara, perioada în care se fac cele mai mari rulaje în această industrie, a început bine pentru berari, însă nu ar fi exclus ca industria să primească un duş rece în iulie şi august deoarece au existat şi perioade cu vreme mai răcoroasă.

Vara trecută (iunie-august) în industria berii s-au făcut aproape 40% din vânzările anuale.

Tendinţe diferite

Dintre companiile care şi-au făcut publice rezultatele până acum, Ursus Breweries, cel mai mare jucător, a avut în perioada aprilie iunie 2011 o scădere de 3 procente a vânzărilor în volum comparativ cu intervalul similar din 2010, potrivit informaţiilor dintr-un raport al SABMiller, grup din care face parte.

Ursus Breweries are în portofoliu branduri precum Timişoreana, Ursus, Ciucaş, Peroni sau Pilsner Urquell.

Recent, Heineken a anunţat că vânzările sale de bere din primele şase luni au avut o creştere de o cifră şi că a câştigat cotă de piaţă.

Totodată, profitul EBIT "a crescut semnificativ".

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producătorul berilor Tuborg şi Carlsberg, dar care are în portofoliu şi apa Bilbor şi sucurile Granini, a înregistrat în primele şase luni ale acestui an vânzări în creştere, peste estimările iniţiale, dar nu a precizat dinamica acestora.

Compania anunţa la începutul anului că în 2011 şi-a propus un plus de 10 procente al vânzărilor de băuturi pe cele trei segmente pe care activează: bere, băuturi răcoritoare şi apă.

Ani de scădere

Piaţa totală de bere s-a ridicat anul trecut la 17 milioane de hectolitri, cu 3,4 procente mai puţin faţă de 2009, potrivit datelor Asociaţiei care rulează 90% din acest volum.

În Asociaţie sunt prezente companiile Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries, Ursus, iar recent şi Soufflet Malţ România şi Asociaţia Producătorilor de Hamei din România.

La nivelul de 17 milioane de hectolitri al pieţei consumul de bere pe cap de locuitor a fost de 78 de litri, ceea ce se încadrează în media europeană, berea fiind una dintre puţinele băuturi cu care românii pot ţine piept europenilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO