Mediafax.biz Exclusiv

Germanii de la HeidelbergCement au făcut un profit de 52 milioane de euro şi păstrează marja la 25%

no title

Autor: Andreea Neferu

12.05.2011, 11:55 214

Marja de profit net a grupului german s-amenţinut la un nivel ridicat, aproape de 25%, în condiţiile în caresectorul construcţiilor a fost extrem de afectat de criză, iarpiaţa cimentului, principalul domeniu în care activeazăHeidelbergCement, a scăzut cu 35-40% în ultimii doi ani, potrivitcalculelor ZF.

Companiile care activează pe piaţacimentului erau şi înainte de criză printre cele mai profitabiledin România, înregistrând marje de profit de 30-45%, potrivitdatelor ZF. Chiar dacă acest nivel s-a mai redus, profiturile înaceastă industrie rămân în continuare consistente.

Carpatcement Holding, cea mai importantăcompanie a grupului la nivel local, şi-a pus anul trecut cel maimult amprenta asupra evoluţiei businessului din România algermanilor. Astfel, afacerile Carpatcement au înregistrat un declinde 12%, până la 774 mil. lei (183,9 mil. euro). Grupul a derulat înultimii ani un proces de restructurare, astfel că şi anul trecutnumărul de angajaţi pe piaţa locală s-a diminuat cu 16% (226), pânăla 1.189. "Restructurările fac parte din strategia pe care amadoptat-o încă de dinainte de criză, în condiţiile în care ne-ampropus anumite investiţii, cum sunt cele în utilaje automate", auspus reprezentanţi companiei.

La mijlocul lunii aprilie Mihai Rohan,preşedintele Consiliului de Administraţie al Carpatcement Holding,anunţa că afacerile locale ale HeidelbergCement au coborât cu circa5% în primul trimestru, pe fondul lipsei proiectelor mari deinfrastructură şi al iernii prelungite. De asemenea, el a afirmatcă la nivelul întregului an afacerile din România aleproducătorului german de materiale de construcţii ar putea stagnasau ar putea înregistra un declin moderat de 2-3%.

O evoluţie asemănătoare ar urma să aibă şipiaţa cimentului, principala industrie în care activeazăHeidelbergCement în România şi de altfel unul dintre cei maiimportanţi indicatori din economie.

Producţia de ciment de pe piaţa locală acoborât în 2010 cu aproximativ 11%, de la 7,8 milioane de tone în2009 la 6,85 milioane de tone, potrivit datelor furnizate de CIROM,patronatul din industria cimentului şi a altor produse mineralepentru construcţii din România.

Piaţa cimentului ar putea reveni pe creştereîncepând cu 2012, când ar putea înregistra un plus de 10%, încondiţiile în care vor porni proiectele importante deinfrastructură semnate în acest an, aşa cum sunt autostrăzile dinvestul ţării.

Grupul german HeidelbergCement este unuldintre cei mai mari producători de materiale de construcţii dinlume, cu afaceri de 11,8 mld. euro în 2010, şi deţine companiileCarpatcement Holding, Carpat Beton, Carpat Agregate, Recyfuel,Carpat Cemtrans şi Carpat Beton Servicii Pompe.

Grupul a intrat pe piaţa locală în 1998 şideţine trei fabrici de ciment la Bicaz, Deva şi Fieni. România estesingurul stat în care HeidelbergCement este prezent pentru carecompania a anticipat reducerea volumului de ciment vândut în acestan, după ce anul trecut s-a situat uşor sub valoarea din 2009,potrivit unui raport publicat de germani.

Pe piaţa locală a cimentului, Carpatcementconcurează cu elveţienii de la Holcim şi cu francezii de laLafarge.

Dintre cei trei mari jucători, doarHeidelbergCement şi Holcim şi-au anunţat până în prezentrezultatele pe 2010.Elveţ ienii au avut afaceri de circa 200 milioane de euro anultrecut în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO