Mediafax.biz Exclusiv

Gloria Jean’s caută spaţii pentru două noi cafenele

Autor: Cristina Rosca

15.03.2012, 11:45 120

"Avem planuri pentru cel puţin două noi cafenele în 2012. Vrem să deschidem una în Bucureşti şi una în provincie", spune Radu Cristian Marinescu, care conduce operaţiunile Gloria Jean's de la intrarea pe piaţă a lanţului, la începutul lui 2005.

El spune că nu a semnat încă niciun contract pentru o nouă unitate, însă se uită atât la zone stradale, cât şi în centre comerciale.

"Întotdeauna ne uităm şi la zone stradale, însă mallurile au un avantaj din punctul de vedere al traficului.Problema apare vara, când e nevoie de spaţiu cu terasă. În concluzie, cea mai bună amplasare pentru Gloria Jean's este într-un mall cu terasă", a precizat Radu Cristian Marinescu.

Lanţul de cafenele adus pe piaţa locală în franciză de compania Gourmet Products Servicii deţine în prezent nouă unităţi, dintre care şase în centre comerciale, două în clădiri de birouri şi una într-un hotel.

Din total, şapte sunt în Bucureşti (Eurotower, AFI Palace Cotroceni, Bucureşti Mall, Centrul Comercial Feeria, Băneasa Shopping City, Double Tree by Hilton şi Anchor Plaza) şi câte una în Piteşti (Jupiter City) şi Oradea (Oradea Shopping City).

Dintre acestea anul trecut compania a deschis două unităţi, în clădirea de birouri Anchor Plaza din Capitală şi în Oradea. Compania a deţinut anterior o cafenea în centrul comercial Plaza România, prima cafenea deschisă de companie, în ianuarie 2005, pe care a închis-o însă după ce a expirat contractul încheiat pe o perioadă de cinci ani.

Acum reţeaua de cafenele s-a întors în zonă, în clădirea de birouri Anchor Plaza. Cu două deschideri noi lanţul de cafenele a reuşit să obţină afaceri de circa 1,5 mil. euro, similare celor din 2010.

"Anul trecut am simţit o creştere a numărului de clienţi, însă totodată am văzut o scădere a valorii medii a bonului de casă", a mai spus Radu Cristian Marinescu.

Pentru acest an Marinescu estimează o uşoară creştere a businessului, de până în 10%.

"Începutul anului ne face să fim optimişti.Este adevărat că în primele luni ne-a ajutat şi vremea", a spus el.

Pentru cafenelele Gloria Jean's vremea geroasă este un avantaj pentru că oamenii aleg să îşi petreacă timpul în centre comerciale şi nu în aer liber, pe terase.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO