Mediafax.biz Exclusiv

Hyundai: Preţurile la maşini sunt anormal de mici

Hyundai: Preţurile la maşini sunt anormal de mici

Autor: Bogdan Alecu

11.02.2011, 10:56 24

Încondiţiile în care în prima parte a anului trecut Ford era cea maivândută marcă de import, rolul transferului lui Măgdălina laHyundai, un business de circa 80 de milioane de euro potrivitcalculelor ZF, era de a readuce şi brandul coreean printre cel maibine vândute mărci de pe piaţa locală. În prezent Hyundai ocupălocul opt în topul preferinţelor cumpărătorilor de maşini dinRomânia, după ce vânzările sale au scăzut cu aproape 60% anul trecut.

Măgdălina a preluat conducereaimportatorului Hyundai pe piaţa locală după şapte ani în care afăcut parte şi a condus departamentul comercial al Romcar, companiaparte a Ţiriac Holdings care la 1 august a cedat importurile mărciiFord către Ford România, companie care deţine şi uzina auto de laCraiova, unde asamblează utilitara Transit Connect.

"Trecerea de la Ford la Hyundaieste o nouă etapă. Inevitabil este folosit acum un cumul deexperienţe dobândite la Ford, dar desigur, nu putem aplica aceleaşisoluţii deoarece vorbim de o marcă diferită", a spus el.

Revenirea depinde deîncredere

În ceea ce priveşte estimărilepentru 2011 atât pentru piaţa totală, cât şi pentru marca Hyundai,Dragoş Măgdălina este rezervat.

"Este hazardant să facipreviziuni pentru ce se va întâmpla în 2011. Trebuie întâi să vedemcum va evolua piaţa în primele două-trei luni.

Depinde foarte mult şi deprogramul "Rabla" din acest an şi de mesajele care vor fi date lanivel economic şi de încrederea populaţiei", a spus şefulHyundai.

Echipa din care făcea parte laRomcar a implementat în 2006 programul de extindere a garanţieiautomobilelor Ford de la doi la patru ani, primii doi fiindacoperiţi de garanţia internaţională, iar următorii doi deRomcar.

Acum, un program de extindere agaranţiei este implementat şi în cadrul mărcii coreene.

Astfel de programe, care"protejează" clientul de cheltuieli suplimentare, au ca scop şiatragerea acestuia în serviceurile oficiale pe perioada garanţiei,asigurându-se astfel un venit sigur reţelei de dealeri.

"Acum avem o nouă abordare înceea ce priveşte garanţia.Aceasta creşte la cinci ani şi devine transmisibilă,fiind în linie cu strategia producătorului. Pachetul cinci ani"Triple Care" nu este disponibil pentru întreaga gamă de modele,dar toate vor avea noul tip de ga ranţie", a spus Măgdălina, care asubliniat că un avantaj suplimentar îl va reprezenta faptul căpreţul maşinii cu o astfel de garanţie se devalorizează mai puţinfaţă de cel al unui auto mobil ieşit din garanţie.

De la câteva procente la 50%reducere

Din toamna anului 2008, scăderea cu aproape70% a vânzărilor de maşini a atras în 2009 şi 2010 oferte dereducere a stocurilor prin care discounturile ajungeau chiar şi la50%, în contextul în care în 2007 sau 2008, când piaţa ajunsese lanivelul maxim, dealerii ofereau cel mult câteva procentereducere.

"Clienţii au fost «educaţi» cu discounturimari în ultimii ani care au dus la preţuri anormal de mici, daracum se va pune accent din ce în ce mai mult şi pe serviciile achiziţio nate odată cu maşina. Nu se poate vinde la nesfârşit numai cudiscounturi", a subliniat Dragoş Măgdălina.

În prezent aproximativ 10% din vânzărileHyundai pe piaţa locală reprezintă flote, potrivit oficialilorcompaniei. Acest procent urmează să crească la 15% pe măsură ce vorfi lansate viitoarele modele precum i30 sedan, dar şi i10facelift.

Executivul Hyundai Auto România nu a doritsă ofere date legate de vânzările mărcii coreene de anul acesta,subliniind doar că doreşte o creştere a cotei de piaţă.

La nivelul anului trecut, potrivitstatisticilor APIA Hyundai a fost brandul auto din top zece cel maibine vândute mărci cu cel mai mare declin, de aproape 60% faţă de2009, de la aproape 11.000 de autovehicule la mai puţin de4.500.

Tot mai mic

Directorul executiv al Hyundai Auto Româniaspune că tendinţa de "downsizing", în care clienţii se vor orientadin ce în ce mai mult către motorizări mai mici şi mai economice,va continua şi după stabilizarea pieţei, aceasta fiind acumsusţinută de creşterea preţurilor la combustibili.

"Pe măsură ce preţul la benzină va continuasă urce, clienţii se vor orienta din ce în ce mai mult cătremotorizări mai mici şi mai economice. Trendul de downsizing vacontinua, iar mărcile care au astfel de motorizări în gamă vor aveade câştigat. Spre exemplu, acum vedem motoare diesel cu patrucilindri inclusiv pe limuzine de lux precum Mercedes-Benz S-Klasse,lucru de neconceput în urmă cu câţiva ani", a spus şefulHyundai.

În prezent reţeaua Hyundai de pe piaţalocală este alcătuită din 39 de centre auto, din care zece facparte din ŢiriacAuto.Anul trecut s-audeschis trei noi centre Hyundai în cadrul ŢiriacAuto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO