Mediafax.biz Exclusiv

Inditex deschide magazinul Stradivarius de la Unirea şi finalizează faţada centrului comercial

Inditex deschide magazinul Stradivarius de la Unirea şi finalizează faţada centrului comercial

Autor: Cristina Roşca

08.12.2011, 18:40 1644

Totodată, săptămâna viitoare compania va finaliza lucrările la faţada magazinului Unirea Shopping Center, unde lucrează împreună cu familia Adamescu (proprietara centrului comercial) de la jumătatea lunii septembrie, potrivit lui Mihai Cioltea, directorul de expansiune al retailerului spaniol.

Investiţia depăşeşte 4 milioane de euro

Inditex, prezent în România cu şapte dintre cele opt branduri ale sale (mai puţin Uterque, care se adresează clienţilor cu venituri peste medie), a deschis în acest an 21 de magazine (cu Stradivarius), accelerând astfel procesul de expansiune.

În ultimii doi ani a deschis câte 14 magazine, ajungând la un total de 51 de unităţi la finalul lui 2010.

Anul modei

Când vor trage linie în acest an, spaniolii vor avea 72 de magazine, reuşind astfel să îşi consolideze poziţia de cel mai extins lanţ de magazine de fashion (preponderent îmbrăcăminte).

Retailerul prezent pe piaţa locală cu brandurile Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Masimo Dutti, Oysho şi Stradivarius a mizat pe deschideri în acelaşi an în care unul dintre cei mai mari competitori la nivel mondial, grupul suedez H&M, a început să deschidă primele magazine în România.

Artizanul expansiunii Inditex pe piaţa locală este Mihai Cioltea, 34 de ani, care ocupă poziţia de expansion manager al Inditex din septembrie 2007, atunci când a avut loc intrarea directă pe piaţă a spaniolilor.

Inditex nu a fost singura companie care a mizat puternic pe expansiune în acest an. Suedezii de la H&M au deschis până acum 11 magazine - şase în Bucureşti şi cinci în provincie. Deşi au intrat târziu pe piaţă, la circa şapte ani după Inditex şi doi după C&A, suedezii de la H&M au mizat pe o expansiune rapidă pe piaţa locală.

La deschiderea primului magazin din România Karl- Johan Persson, CEO al H&M, spunea că România este prima piaţă unde compania va deschide din primul an atâtea magazine.

Cei mai importanţi retaileri de modă de pe piaţa locală - Inditex, H&M, C&A şi New Yorker - au deschis împreună circa 50 de magazine în 2011. Unul dintre motivele pentru care aceştia continuă să investească este faptul că piaţa locală va creşte puternic în următorii ani, de la 1,9 mld. euro anul trecut la peste 4 mld. euro în 2020, potrivit estimărilor analiştilor de la Euromonitor.

Deşi economia era lovită de criza financiară şi consumul intra pe o pantă descendentă, anii 2009 şi 2010 nu au fost ani de criză pentru grupul spaniol Inditex, în condiţiile în care au continuat să deschidă magazine, mai exact câte 14 în fiecare din ultimii doi ani, şi afacerile au crescut de la circa 45 de milioane de euro - suma nu include afacerile Stradivarius şi Zara Home, care nu sunt publice pe ONRC - la 75 de milioane de euro în 2009 şi la circa 100 de milioane de euro anul trecut. Mai mult, anul acesta, cu 21 de noi magazine, ar putea ajunge la 150 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF.

Schimbarea la faţă

Procesul de "schimbare la faţă" a centrului comercial din centrul Bucureştiului a fost început în 2009, când grupul Inditex a închiriat pentru Zara un spaţiu de la parterul proiectului şi a schimbat faţada în capătul dinspre Calea Călăraşilor, pentru ca ulterior să fie realizate investiţii şi în pereţii de deasupra magazinelor Bershka, New Yorker, iar în acest an H&M.

În condiţiile în care grupul Inditex a închiriat anul acesta spaţii pentru magazine Stradivarius şi Pull and Bear în zona centrală a magazinului Unirea, spaniolii, alături de familia Adamescu, au început lucrările şi la faţada centrală, care va înlocui reclamele care au tapetat pereţii centrului comercial în ultimii ani.

Investiţia totală în faţadă se ridică la circa 4 mil. euro potrivit unor surse din piaţă. Noul "look" al magazinului Unirea, un simbol al cumpărăturilor încă dinainte de anii '90, urmează să fie asemănător cu cel care se regăseşte în dreptul magazinelor Zara şi Bershka. În condiţiile în care sigla Stradivarius, brand care se va regăsi în zona centrală a centrului comercial, este cheia sol, acest simbol ar urma să se regăsească şi pe viitoarea faţadă.

Proprietarii centrului comercial Unirea au obţinut de-a lungul timpului sume importante din panourile publicitare aflate în poate cel mai tranzitat loc din Bucureşti, dar în ultimii ani încasările au început să scadă, motiv pentru care s-a căutat o nouă soluţie.

Investiţia în faţadă a fost împărţită cu retailerii cărora le-au fost închiriate spaţiile de la parterul magazinului, care îşi pot promova propriile branduri pe noile faţade.

Unirea rămâne unul dintre centrele comerciale cu rezultate bune ale Capitalei, încasările din chirii depăşind 20 mil. euro anul trecut, sumă în care sunt incluse şi veniturile proiectului deţinut în Braşov.

Pe de altă parte, Inditex este cel mai mare retailer de îmbrăcăminte de pe piaţa locală, compania realizând anul trecut vânzări de 58 mil. euro doar cu brandul Zara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO