Mediafax.biz Exclusiv

Întrebarea anului: depăşeşte Dacia afacerile Petrom?

Întrebarea anului: depăşeşte Dacia afacerile Petrom?

Autor: Bogdan Alecu

08.04.2012, 20:19 574

În ceea ce priveşte Petrom, compania estimează o scădere a cifrei de afaceri la 3,6 mld. euro pentru anul acesta, faţă de 3,8 mld. euro în 2011. În ceea ce priveşte Automobile Dacia, potrivit estimărilor ZF, compania a înregistrat anul trecut o cifră de peste 3,6 mld. euro, în creştere cu 30% faţă de anul anterior, valoare care s-ar putea menţine şi anul acesta.

Diferenţa dintre businessul Dacia şi cel al Petrom s-a micşorat în 2010 la puţin peste 600 mil. euro, de la aproape un miliard de euro în 2009.

Asupra creşterii cifrei de afaceri a companiei Dacia cea mai mare influenţă a avut-o intrarea în producţie a SUV-ului Duster în vara anului 2010, acesta având un preţ mediu de 15.000 de euro, dublu faţă de celelalte modele produse la Mioveni.

Din cele aproape 330.000 de autovehicule asamblate anul trecut de către Dacia în România, 170.000 au reprezentat modelul Dacia. Astfel, valoarea totală a producţiei uzinei este de aproape 3,9 miliarde de euro, potrivit estimărilor ZF. Mai mult, dacă anul acesta s-ar lua în calcul şi noul Lodgy, vânzările automobilelor Dacia produse în Maroc şi România ar putea trece de cinci miliarde de euro în acest an.

Intrarea în producţie a monovolumului Dacia Lodgy în Maroc nu va influenţa direct afacerile companiei Automobile Dacia, aceasta reprezentând exclusiv producţia uzinei de la Mioveni, potrivit oficialilor Dacia. Mai mult, începând din vara anului trecut, vânzările de automobile Dacia pe piaţa locală sunt coordonate de compania Renault Commercial Roumanie, alături de cele ale Renault şi Nissan. Producţia noului model de familie este estimată pentru acest an la 90.000 de unităţi, pentru ca din 2013 să ajungă la 170.000. Renault va mai produce în Maroc şi o utilitară pe platforma lui Lodgy, dar şi un automobil recreaţional destinat timpului liber şi care va fi prezentat în toamna acestui an.

AFACERI DE LA ZERO