Mediafax.biz Exclusiv

Magazinul Koyos.ro speră să atingă breakeven-ul la anul

Magazinul Koyos.ro speră să atingă breakeven-ul la anul

Autor: Adrian Seceleanu

14.11.2011, 19:43 431

"Sperăm ca magazinul online să ajungă pe breakeven la mijlocul anului 2012", a spus Iorga, adăugând că magazinul estimează pentru acest an un business de 6 milioane de dolari.

"După primele nouă luni ale anului vânzările magazinului online Koyos.ro sunt de aproximativ 4 milioane de dolari. Estimăm vânzări de 6 milioane dolari pentru întregul an. Este cunoscut faptul că în ultima perioadă a anului vânzările cresc, mai ales în perioada sărbătorilor. În opinia noastră, categoriile de produse ce vor înregistra cele mai mari vânzări vor fi laptopurile şi tabletele, e-reader-ele, telefoanele mobile, dar şi categoriile TV, gaming, aparate foto profesionale şi produsele de îngrijire personală."

Magazinul online lansat de distribuitorul IT&S are de luptat atât cu o serie de alţi zeci de competitori, dar şi cu liderul autoritar al pieţei, eMag, deja un gigant care va ajunge în acest an la afaceri de 150 mil. euro.

Dana Iorga spune că magazinul se bazează în lupta pentru clienţi pe experienţa şi relaţiile acumulate de companie ca distribuitor de produse IT&C, pe pachetul de servicii dar şi pe un buget de promovare "îndrăzneţ" de 300.000 de dolari.

"Magazinul online Koyos.ro s-a lansat anul trecut, mulţi spun în plină criză şi îl consideră un act de curaj. (...) am investit de la început pentru a pune toate serviciile la punct: control al stocurilor în timp real, serviciul de call-center integrat cu customer service care oferă şi consultanţă tehnică pentru cumpărarea produselor, livrări, plăţi online, plăţi în rate, showroom, service şi garanţie. Am făcut un pariu pe creşterea comportamentului de achiziţii online, comportament care în România este mult scăzut de vestul Europei şi chiar diferit faţă de ţări mai apropiate, de exemplu Polonia."

Compania încearcă să câştige clienţi şi lansând servicii noi pe piaţă, aşa cum este livrarea produselor comandate online în aceeaşi zi, pentru utilizatorii din Bucureşti.

Care sunt rezultatele din punct de vedere al numărului de clienţi care intră pe site şi câţi dintre aceştia şi cumpără ceva?

"Media vizitelor lunare depăşeşte 200.000. Rata de conversie depinde mult şi de instrumente de promovare şi prezenţa pe diverse medii, care se decide în funcţie de strategia de comunicare.Acum rata de conversie se menţine în jurul valorii de 1%", spune Dana Iorga.

Compania are un singur showroom, în Bucureşti, prin care se derulează în prezent aproximativ 10% din vânzări iar compania evaluează posibilitatea de a deschide şi puncte de livrare, spune Dana Iorga. "În plus faţă de showroom-ul din Băneasa, studiem deschiderea unor puncte de livrare. Suntem un business de online, avem logistica proprie şi vrem să ne dezvoltăm în zona de online, nu intenţionăm să ne extindem în «off-line»".

Anul trecut compania International Transactions & Services (IT&S) a avut afaceri de 6,6 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO