Mediafax.biz Exclusiv

Parfumeriile Sephora merg spre vânzări de 100 mil. lei. „Vom continua expansiunea în ţară“

Parfumeriile Sephora merg spre vânzări de 100 mil. lei. „Vom continua expansiunea în ţară“

Autor: Cristina Rosca

20.03.2011, 18:01 62

"Cifrade afaceri din 2010 a fost cu 2% peste cea din anul anterior, ceeace s-a încadrat în estimările şi bugetările efectuate la începutullui 2010. În 2011 ne aşteptăm la revigorarea activităţii şi sperămla o creştere de 7% versus 2010", a spus Roxana Rasu, directorulgeneral al Sephora România.

Compania a înregistrat anul trecut afaceri de97,16 milioane lei (23,1 mil. euro), potrivit calculelor ZF, careau la bază rata de creştere anunţată de companie şi valoareaafacerilor din 2009 potrivit Registrului Comerţului. Pe piaţalocală Sephora deţine 22 de magazine în nouă oraşe - Bucureşti,Constanţa, Cluj, Iaşi, Braşov, Piteşti, Suceava, Arad şi Bacău.Două dintre aceste magazine - din Bacău şi Braşov - au fostdeschise în acest an. "La începutul anului 2011 am deschis două noimagazine Sephora, magazine preluate la sfârşitul lunii noiembrie2010. Aceste două magazine au fost iniţial franciza BeautyShop".

Sephora, care este prezentă de 11 ani înRomânia, a operat în primii şase ani sub numele de Beauty Shop. Înacea perioadă compania a oferit franciza Beauty Shop în provinciecompaniei Selective Network, cu afaceri de 8 mil. lei (1,9 mil.euro) în 2009, potrivit Registrului Comerţului. "Această companiedeţinea trei magazine în Bacău, Braşov şi Râmnicu Vâlcea, pe carele opera sub numele de Beauty Star. Noi am preluat două magazinepentru că cel din Râmnicu Vâlcea era prea mic ca suprafaţă şi nuputea fi transformat în Sephora".

Rasu nu a dat detalii despre valoareatranzacţiei. Un magazin Sephora necesită pentru deschidere oinvestiţie de circa 200.000 de euro, suma variind în funcţie dedimensiunea şi tipul magazinului. "Cifrele pot fi şi mult mai mari,totul depinde de tipul construcţiei şi de câte amenajări sauîmbunătăţiri sunt necesare". Rasu mai spune că în 2011 doreşte sădeschidă mai multe magazine, însă anunţă doar al doilea magazin dinIaşi, care ar urma să fie deschis spre sfârşitulanului.

"Pentru 2011 ne dorim să deschidem şi înrestul oraşelor din ţară unde nu suntem încă prezenţi. Dacă vomgăsi locaţia potrivită, preconizăm mai multe deschideri. Cu altecuvinte, dorim acoperirea tuturor oraşelor importante ale României,deci vom continua expansiunea în ţară, condiţia esenţială fiindidentificarea unor spaţii corespunzătoare atât ca mărime,vizibilitate, dar şi ca potenţial devânzare".

Sephora activează pe segmentul cosmeticeloralături de The Body Shop, Douglas, Ina International şi PrivilegeInternational. Grecii de la Marinopoulos au adus în România şiStrarbucks, Gap şi Marks&Spencer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO