Mediafax.biz Exclusiv

Proprietarul City Grill continuă şi în 2011 extinderea pe piaţa berii cu brandul Hanul Berarilor

Proprietarul City Grill continuă şi în 2011 extinderea pe piaţa berii cu brandul Hanul Berarilor
21.11.2010, 11:59 37

Berăriile vor fi deschise în două clădiride mari dimensiuni, cumpărate de Petrescu în urmă cu doi ani: fostaprimărie a sectorului 2 de pe Pache Protopopescu, achiziţionată cu1,7 milioane euro, şi fosta casă a Elenei Lupescu, de pe stradaOlari, pentru care a plătit 1,2 milioane deeuro.

Dincolo de investiţia imobiliară, celedouă noi berării vor mai avea nevoie de 1 milion de euro investiţiiîn amenajare.

"Dincolo de faptul că sunt la distanţămică şi oamenii pot veni de la una la cealaltă pe jos, în caz că nugăsesc loc, este o ocazie senzaţională de a implanta brandul înmintea bucureştenilor", explică Petrescu în BusinessMagazin.

Iar în cazul berăriei de pe PacheProtopopescu, va apărea şi un nou concept: omicroberărie.

"În mijloculcelei mai mari încăperi va fi montată o instalaţie de producţie aberii, clienţii vor vedea în timp real cum se produce berea şi vorbea direct de la sursă", povesteşteantreprenorul.

Investiţia în microberărie va fi de150.000 de euro şi nu va avea neapărat raţiuni de costuri - cum arfi internalizarea unui proces. Va fi, bineînţeles, pentruspectacol, pentru ceea ce Petrescu numeşte "fenomenullocal".

Va fi însă şi un proiect interesant pentrupartenerii lui Petrescu, URBB, microberăria reprezentând "opremieră pe piaţa din România, dat fiind că în alte ţări europenemicroberăriile sunt extrem de populare şi de apreciate de cătreconsumatori", după cum spune preşedintele URBB, ShacharShaine.

Dragoş Petrescu este de altfel un clientimportant pentru URBB - lanţul City Grill, Caru' cu Bere, HanulBerarilor şi Cantina Sport Bar fiind cel mai mare client de HoReCapentru producătorii de bere, cu un consum de 500.000 de litri în2010 şi cu o estimare de 700.000 de litri pentru anul viitor. Lamomentul actual, prin HoReCa se vinde cam o treime din valoareatotală a pieţei berii, care merge spre 900 de milioane deeuro.

Asta înseamnă că în restaurantele luiDragoş Petrescu s-au băut anul acesta peste 1,5 milioane de halbede bere, câte una pentru fiecare locuitor adult alBucureştiului.

În ceea ce priveşte valoarea afacerii luiDragoş Petrescu (în care mai sunt acţionari Daniel Mischie, COO-ulgrupului, şi alţi doi acţionari minoritari) ar fi undeva la 8-9milioane de euro, dacă luăm în calcul un multiplu de minim 4 alindicatorului EBITDA - care va fi la sfârşitul lui 2010 de 12-14%din cifra de afaceri de 16 milioane de euro, cu profit net de8-10%.

Business-ul lui Petrescu se află în plinproces de reorganizare a structurii interne, proces care va fifinalizat la sfârşitul acestui an.

Conform acestei structuri, cele 8 branduridistincte din grup (City Grill, City Café, Buongiorno, Caru' cubere, Hanul Berarilor, Cantina Sport Bar, Bundetot şi BackWerk) vorfi grupate în 3 divizii, pentru simplificarea şi ieftinireaoperaţiunilor. Noile divizii vor fi Convenience (care va unificarestaurantele City Grill şi Buongiorno), Berării (Caru' cu Bere şiHanul Berarilor) şi Cafenele&Brutării (City Café, BackWerk,Bundetot şi Cantina Sport Bar, acestea două din urmă avândpersonalitate proprie), gândite astfel pentru că, după cum spuneDragoş Petrescu, "ne dispersam în prea multe branduri şi astaîncepea să se vadă în costuri şi în eficienţaachiziţiilor".

AFACERI DE LA ZERO