Mediafax.biz Exclusiv

Reorganizarea Aeroportului Băneasa pentru zboruri VIP începe cu studii de 450.000 euro

Autor: Neagu Lidia-Ileana

07.04.2011, 14:58 7

Contractul va avea o valabilitate de un an şi va fi finanţat dinsurse proprii ale CNAB, se arată într-un anunţ al companiei.

Astfel, firma câştigătoare va realiza un studiu deprefezabilitate şi unul de fezabilitate şi va întocmi fundamentareaeconomico-financiară aferentă direcţiei de dezvoltare aaeroportului.

"Având în vedere creşterea continuă a serviciilor financiare şia afacerilor în imediata arie de acoperire, considerând vocaţiaclară de city airport a AIBB-AV, această infrastructurăaeroportuară trebuie să fie adaptată corespunzător pentru a deservinişa de piaţă acoperită de traficul tip business şi aviaţiegenerală, atât pentru destinaţii interne, europene cât şinon-Schengen (din momentul aderării României la spaţiul Schengen).Aviaţia de afaceri şi generală trebuie sprijinită prin facilităţidedicate, estimând creşteri importante ale acestui segment detrafic în viitor", se arată în caietul de sarcini a licitaţiei.

La finele anului trecut, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu,a declarat că Aeroportul Băneasa va fi transormat până în 2012-2013în unitate rezervată zborurilor business şi VIP, urmând ca traficullow-cost să fie mutat pe Aeroportul Otopeni.

Termenul maxim pentru realizarea studiului de prefezabilitateeste de două luni de la data semnării contractului, pentrufundamentarea economică este de o lună, iar pentru întocmireastudiului de fezabilitate este de trei luni de la recepţia finală afundamentarii economico-financiare.

"Aeroportul Aurel Vlaicu trebuie să se constinuie într-unelement strategic pentru Capitală, valorificând în permanentăcalitatea sa de monument istoric şi avantajele oferite nişei depiaţă de aviaţie de afaceri şi aviaţie generală, devenind un factorde dezvoltare al zonei geografice deservite şi un generator directşi indirect de ocupare a forţei de muncă", se menţionează încaietul de sarcini.

CNAB arată că dezvoltarea aeroportului se va face în strânsăcorelaţie cu factorii de mediu.

"Un principiu de bază care va fi avut în vedere impune caoperarea aeroportului să se facă într-o manieră în care elementulzgomot va fi ţinut sub control şi va cauza un impact minim asupracomunităţii locale, printr-o combinaţie optimă de mijloace fiziceşi operaţionale", se precizează în documnent.

Oportunităţile de dezvoltare a aeroportului vizează realizareade terminale dedicate la standarde internaţionale pentru curse VIPşi de aviaţie generală, confort ridicat şi flexibilitate înprogramarea curselor pentru sectorul de business aflat în creştere,conexiuni mai rapide, folosind aeronave mici pentru zboruri charterşi posibilitatea de a zbura oriunde în Europa, comparativ cudestinaţiile limitate ale companiilor aeriene de linie şi obţinereaunor timpi reduşi pentru decolare.

Astfel, actualul terminal de pasageri, sistemul de căi de rulareşi platformele vor fi reorganizate pentru a dezvolta infrastructuranecesară prelucrării traficului de business, vor fi dezvoltateinfrastructurile adiacente (facilităţile în hangare, alimentarea cucombustibil, zone tehnice) şi va fi dezvoltată infrastructura deacces prin realizarea unei staţii de metrou şi a unei parcări.

Un element principal al fundamentării economico-financiare esteanaliza de capabilitate în a generara venituri suficiente pentruacoperirea plăţilor cu cheltuielile de operare şi întreţinere,plata datoriilor angajate şi a altor obligaţii financiare alecompaniei.

Intenţia eliminării zborurilor comerciale pe Băneasa şitransformarea aeroportului într-o unitate dedicată curselorbusiness şi VIP a fost anunţată de autorităţi încă de acum câţivaani, dar nu a fost pusă în aplicare până în prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO